Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Vilken ska jag välja?

  • Vilken ska jag välja?

    Publicerad av smellslikeroses på 4 augusti, 2011 vid 00:04

    Om ni får välja, vilken skulle ni ta:

    Hadlow Pro 2009
    RRD Obsession 2009
    Liquid Force Hi-Fi Comp 2010

    Hadlowen billigast, Hi-Fi dyrast. Det handlar om en 7 kvm om det skulle hjälpa på något sätt. Beslutsångest.

    rrd_z svarade 12 år, 9 månader sedan 7 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • debkausf

    Medlem
    5 augusti, 2011 vid 20:53

    Rrd`n e grym!

  • lima-ko

    Medlem
    6 augusti, 2011 vid 11:35

    Det är ju inte så att de två andra drakarna är mindre grymma =).
    Vad pratar vi för pris, har du prövat någon av dem, vad kör du som större drakar, åkstil och så vidare plus?

  • smellslikeroses

    Medlem
    6 augusti, 2011 vid 18:14

    De kostar 3000, 4500 och 5000 🙂 Har inte kört så länge, jag kan ta höjd och så men har inte börjat hoppa än, men jag hoppas på en mer freestyleinriktad åkning senare! Jag har en North Rebel som är 10 kvm, men har bara testat den och en Naish Cult så jag inte har inte så mycket att jämföra med än…

  • tobbelindholm

    Medlem
    8 augusti, 2011 vid 09:50

    då ska du köpa en obsession eller möjligen LF kiten. dumt att köpa en C om du inte kör urkrokat och är hyfsat grön. då har du nog roligare med en bow. de är coolt att köra bow med och går att poppa och köra urkrok med!

  • viktor77

    Gäst
    8 augusti, 2011 vid 10:16

    Instämmer, en Hadlow Pro från 2009 är inte den enklaste kiten. Jag har själv en RRD Obsession och det är klart den bästa kiten jag surfat med. Du kan inte väga mycket om du har en 10:a och tittar på en 7:a som andra kite. Har du provat en 7:a i de vindar du vill köra?

  • smellslikeroses

    Medlem
    8 augusti, 2011 vid 17:30

    Väger 58 kg… nu i sommar kanske jag skulle ha övervägt att köpa en större men höstvindarna är ju på ingång 😉 Eftersom de flesta i 75 kg-klassen verkar ha en 12a och 9a tänkte jag att en 10a och 7a kanske motsvarar det för mig, men det kanske är helt fel? Är en åtta bättre?

  • tobbekite

    Medlem
    8 augusti, 2011 vid 19:18

    Tror 10 + 7 blir klockrent för dig, motsvarar nog ungefär 12 + 9 för en i 75kg klassen som du säger.
    Vet inte hur duktig du är, men en 7:a bör fungera upp till ca 12-13m/s beroende på kitens egenskaper och hur säker du är, sen är det dags för en ännu mindre storlek.

  • solomin

    Medlem
    14 augusti, 2011 vid 17:38

    Tycker inte du skall kolla på större än 7, om du har en 10a och är nöjd med den.
    Själv väger jag 95 och kör Rebel 12a och 8a från 2010, har inte upplevt att det finns ett hål där den ena är överrigad samt den andra för lite power. Funkar utmärkt för mig från 7-8 m/s till 15 m/s, där jag byter drake kring 10-11-12 m/s.

  • rrd_z

    Medlem
    14 augusti, 2011 vid 19:13

    obsession tycker jag absolut ! och en 10 o 7a är absolut ett bra val… jag väger 80 och kör 12:a o 9:a.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Vilken ska jag välja?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.