Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilken våtdräkt??

• Vilken våtdräkt??

Publicerad av jahsoldier på 11 maj, 2005 vid 16:35

Jag undrar vilken våtdräkt ni tycker man ska satsa på om man bara har råd att köpa en, 5-3mm känns som att det kan blit för varmt på sommaren men å andra sidan vill man ju kunna köra höst å vår oxå, kan man öra med en kortärmad i typ 3mm och komplettera med lösa ärmar och underställ när det börja bli kyligt??

bopung svarade 20 år sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • rasmus_w

Medlem
    11 maj, 2005 vid 19:09

Jag kör själv med en sommar- och en vinterdräkt. Sommardräkten är en NP 2000 shorty, vinterdräkten är en NP 4000 torrdräkt. Nackdelen är att det blir ett rätt stort hopp mellan dräkterna, men det funkar hyfsat. Eventuellt köper jag en tunn heldräkt nånn gång, men det får vara osagt.

Vill man köra mycket rekommenderar jag klart nåt liknande upplägg: Lägg en rejäl slant på en varm höst/vinterdräkt, det är från augusti till isläggningen som det blåser i sverige. Pengarna som blir över köper du shorty för. Clas ohlsson sålde en för 5-600 förra året, annars går de på en tusenlapp ungefär.

• bopung

Medlem
    11 maj, 2005 vid 19:18

Jag kör 5/3 vår & höst även kalla sommardagar. Köpte an shorty på stadium (ca 600 kr tror jag) förra våren vilket gjorde att sommarseglingen kändes ganska så mycket friare och skönare de soliga dagarna.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilken våtdräkt??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.