Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilket märke!

  • Vilket märke!

    Publicerad av hutter på 22 september, 2003 vid 10:13

    Hejsan!

    bara fråga ang märken på brädor och kitar.
    kollar man shoppar så säger alla att just det märke som dom säljer ligger längst fram i utveckling och att dom är så bra.

    men kollar man runt lite så finns det ju hur många märken som helst, och det är ju faktiskt ganska stora prisskillnader ochså.

    så vad är bra, vad är dåligt, både när det gäller bräda och kite?

    kitarn svarade 20 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • villjam

    Medlem
    22 september, 2003 vid 10:19

    märken.. hmm, smaken är som baken. Men det spelar inte så stor roll vad du skaffar om det är en -02 eller nyare. Dom har alla bra kvalite och flygegenskaper.

    Vad gäller brädor, så går det nästan att surfa på vad som helst wink.gif .. Själv föredrar jag min Naish stubbie 127.. Körde en SS Drake innan och den var också bra, men inte i närheten så skön som stubbien.

    finns revews på http://www.kite-surf.com, kolla in det, men ta det med en nypa salt.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 september, 2003 vid 14:28

    SLINGSHOT

  • hutter

    Medlem
    23 september, 2003 vid 06:14

    Ingen annan som har någon åsikt?
    Gaasta, såg jag att Anna sparre åkte med(eller?) dom ligger bra i pris om jag inte minns fel, någon åsikt?

  • piloten

    Medlem
    23 september, 2003 vid 06:40

    Då slår väl jag ett slag för Naish då. Kör på en Aero II och gillar den skarpt. Med alla möjligheter till inställningar på kite och depowersystem så har den ett rejält brett vindregister. Stabil som fan e den också.

    Fast alla 03or är nog bra, precis som att ALLA blöjor och bindor är bättre än konkurrentens…om man får tro reklamerna på TV. grin.gif

  • backe

    Medlem
    23 september, 2003 vid 07:30

    Dom flesta är säkert nöjda med vad dom har. Jag kör F-ones M2 och är skitnöjd, men å andra sidan har jag ju inte provat speciellt många andra märken, så jag har ju inte så mycket underlag för mina åsikter.
    Vivelafraånss!!!!
    laugh.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 september, 2003 vid 07:44

    Tja, om störst är bäst så;

    1. Naish
    2. Cabrinha
    3. Wipika
    4. North
    5. Slingshot
    6. RRD

    Sen kan det definitivt vara en fördel att använda de grejer som finns i din lokala butik, det är ärligt talat ingen större skillnad på dem! Vissa årsmodeller av vissa märken verkar dras med problem, typ Cabrinha 2001 och Wipika 2002 men undviker du dem blir det säkert bra!

  • kitarn

    Medlem
    23 september, 2003 vid 07:50

    Kör med Wipika Airblast 8,4 och 11,8 -02, funkar kanon.
    Men det är möjligt att någon av ders andra modeller varit sämre.

    /Anders

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilket märke!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.