Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilket pris..

  • Vilket pris..

    Publicerad av steos på 2 mars, 2021 vid 14:26

    Hej

    Efter viss vånda har jag nog insett att om Windsurfingprylarna inte har använts på de senaste 3 åren så gör de sig nog bättre hemma hos någon annan.

    Behöver dock lite tips på vad jag kan sätta för pris på paketet.
    Datumen för seglen är lite osäkert

    1 st Fanatic Hawk 123L (2006 eller 2007) Fint skick
    1 st boardbag

    1 st hot sails maui x-speed 7,5 segel (2002/3 skulle jag tippa)
    1, st simmer 6, 2 (2007)
    1 st hot sail maui (SO Wave) 5,0 – (kanske 2002) – egentligen för litet för brädan

    1 st mast 100% kolfiber gulftech 460
    1 st mast 80% 430 Z free
    1 st mast 55% Simmer 400,

    1 st Bom Aeron freeride 160 – 210 (smalt grepp)

    Mastbag för 3 st master
    Boardbag
    Diverse hängseletampar
    hängsele Dakaine

    … ja det var väl det

    tacksam för hjälp.

    /Stefan

    robin svarade 3 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • gustav1980

    Medlem
    2 mars, 2021 vid 15:58

    Säljer du grejerna var för sig i juni gissar jag på:
    Bräda: 2300 :-
    Simmer 6.2: 700:-
    Övriga segel: 400:- styck.
    Master 900:- styck. (om böjkurvorna är CC eller i närheten)
    Bom: 600

    Paketpris: 4000:-!

  • Aquario

    Medlem
    2 mars, 2021 vid 16:57

    Med tanke på att nypriserna har stigit exponentiellt de senaste åren borde även begagnatpriserna hänga med lite. Är det relativt moderna prylar från 2005 eller nyare och skicket är mycket bra så kan 1/4 – 1/3 av nypriset vara en bra riktlinje. Eftersom utbudet på begagnad kvalitetsutrustning är relativt lågt och efterfrågan ganska hög är det rimligt att begagnatpriserna ligger något högre idag än för 5 år sedan, även om utrustningen åldrats.

    Är det ett Simmer Icon 6.2 du vill sälja så är jag intresserad om det är helt och fint.

  • ozzie

    Medlem
    2 mars, 2021 vid 17:48

    Med tanke på att nypriserna har stigit exponentiellt de senaste åren borde även begagnatpriserna hänga med lite. Är det relativt moderna prylar från 2005 eller nyare och skicket är mycket bra så kan 1/4 – 1/3 av nypriset vara en bra riktlinje. Eftersom utbudet på begagnad kvalitetsutrustning är relativt lågt och efterfrågan ganska hög är det rimligt att begagnatpriserna ligger något högre idag än för 5 år sedan, även om utrustningen åldrats.

    Är det ett Simmer Icon 6.2 du vill sälja så är jag intresserad om det är helt och fint.

    Är du villig att ge upp emot 3000 kr. för ett gammalt Simmer?
    Tror att säljaren släpper det omgående!

  • Aquario

    Medlem
    2 mars, 2021 vid 18:10

    Med tanke på att nypriserna har stigit exponentiellt de senaste åren borde även begagnatpriserna hänga med lite. Är det relativt moderna prylar från 2005 eller nyare och skicket är mycket bra så kan 1/4 – 1/3 av nypriset vara en bra riktlinje. Eftersom utbudet på begagnad kvalitetsutrustning är relativt lågt och efterfrågan ganska hög är det rimligt att begagnatpriserna ligger något högre idag än för 5 år sedan, även om utrustningen åldrats.

    Är det ett Simmer Icon 6.2 du vill sälja så är jag intresserad om det är helt och fint.

    Är du villig att ge upp emot 3000 kr. för ett gammalt Simmer?

    Tror att säljaren släpper det omgående!

    3000 är väl lite att ta i, inte kostar väl ett nytt Icon 6.2 av fjolårets model 9000:-, men någonstans runt 1000-lappen kan vara rimligt beroende på årsmodell och skick.

  • robin

    Medlem
    6 mars, 2021 vid 23:19

    Freeridebrädor runt 125 liter är lättsålda. Sätter du 3000 kommer den gå direkt om du lägger ut den lite senare i vår. Jag skulle lägga ut den för 4-5000 när värmen börjar komma och se om någon nappar. Övriga grejor är lite mindre värda, 500-1000 per segel och 1000-1500 per mast.

    • Detta svar ändrades 3 år, 1 månad sedan av  robin.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilket pris..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.