Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilket redigeringsprogram föredrar ni?

  • Vilket redigeringsprogram föredrar ni?

    Publicerad av petting_4 på 8 mars, 2010 vid 20:52

    Sitter med en hel gäng med goa videosekvenser från hela vinter o tänkte klippa ihop nåt shysst av det hela. Har Adobe Premiere Elements 7.0 på datorn o har testat det op det värkar ju jäkligt ball. MEN det hackar ju för fan sönder o samman på min laptopp:( Vilka program brukar ni köra i o var kan man (billigast) få tag på dessa? Eller är problemet så enkelt att jag får ta o byta upp mig på dator-fronten?!:(

    Petter

    larssa svarade 14 år, 2 månader sedan 9 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • larssa

    Medlem
    8 mars, 2010 vid 21:06

    använder pinnacle studios 12 o det funkar bra i vista på min laptop

  • a-holm

    Medlem
    8 mars, 2010 vid 23:37

    jag kör finacut på macbook, funkar bättre och mer flytand än premiere tycker jag

  • hbgkitare

    Medlem
    9 mars, 2010 vid 08:46

    Kör också med Final Cut Pro på Mac och det är kanon. iMovie funkar bra och är ett bra instegsprogram om man inte redigerat film tidigare.
    Men framförallt så kräver nästan alla program en bra dator med en snabb processor och bra med minne (minst 2-3 gb).

  • bloke

    Medlem
    9 mars, 2010 vid 09:17

    ni som kör final cut.. vad har ni för mac hårdvara? har en macbook pro 2.4 2G ram… men det blir jäkligt trögt. editerar givetvis hd upplösning. Jag antar jag behöver mera RAM. eller behöver man en super dator för HD editering?

  • hbgkitare

    Medlem
    9 mars, 2010 vid 14:22
    bloke;600946 wrote:
    ni som kör final cut.. vad har ni för mac hårdvara? har en macbook pro 2.4 2G ram… men det blir jäkligt trögt. editerar givetvis hd upplösning. Jag antar jag behöver mera RAM. eller behöver man en super dator för HD editering?

    Mer RAM så skall det nog flyta på!
    Jag sitter på en 2×3 GHz Dual-Core Intel med 4 GB RAM.

  • petting_4

    Medlem
    9 mars, 2010 vid 15:33

    Mac verkar ju vara gaska klippt o skuren för sådanahär grejjor:/ synd bara att det inte är en sådan man har.
    Har 2GB ram, skulle pinnacle studios 12 kunna flyta? hårddisken är ju inte heller så hårt belastad.

  • a-holm

    Medlem
    9 mars, 2010 vid 16:13

    2,26Ghz och 4g ram. det funkar bra men man vill ju alltid att det ska gå lite snabbare

  • skanepaul

    Medlem
    9 mars, 2010 vid 16:23
    petting_4;600995 wrote:
    Mac verkar ju vara gaska klippt o skuren för sådanahär grejjor:/ synd bara att det inte är en sådan man har.
    Har 2GB ram, skulle pinnacle studios 12 kunna flyta? hårddisken är ju inte heller så hårt belastad.

    I med mer RAM och byt ut din hårddisk till en 7200rpm:are (sitter med all säkerhet en 5400 i nu) om du inte redan gjort det!

  • sourra

    Medlem
    9 mars, 2010 vid 17:44

    Jag kör en 486:a med Windows 3.11, 200 MB hårddisk, 66 Mhz-processor och 4 MB Ram. Top of the line 1992.

  • petting_4

    Medlem
    9 mars, 2010 vid 19:19

    Vilka sälger dom? Skroten? 😛

  • sourra

    Medlem
    9 mars, 2010 vid 19:45

    Men när den står och tuggar så kör jag en Intel Core 2 Duo på 2.66 GHz eller nåt sånt med 4 GB ram och den funkar finfint att redigera HD med på Premiere Pro CS4 men man får tänka till hur man gör. Fördelen med att köra Final Cut är att FC gör om HD till ett mindre komprimerat (men tokigt mycket större) format så det är lättare att hantera.

  • nic

    Medlem
    10 mars, 2010 vid 08:57

    Om du vill vinna en Oscar ska du välja Final Cut. Alla Oscarsfilmer utom en var redigerade med FC 😛

    4gb internminne är nog att rekommendera oavsett dator/program.

    nic

  • hbgkitare

    Medlem
    10 mars, 2010 vid 10:28

    Snabbt grafikkort är också bra att ha!
    Har testat Pinnacle innan men tycker att det krånglar för mycket.

  • hildingdude

    Medlem
    10 mars, 2010 vid 12:32

    om det är hög upplösning på videon borde du kunna offline redigera. i premire pro. det har jag gjort om jag har haft tillgång till hd video på mn med 4 gb ram.

  • larssa

    Medlem
    10 mars, 2010 vid 13:15
    Larssa;600883 wrote:
    använder pinnacle studios 12 o det funkar bra i vista på min laptop

    Jag har iof 4GB minne, men det flyter på bra (än iaf).

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilket redigeringsprogram föredrar ni?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.