Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilket segel?

• Vilket segel?

Publicerad av piros på 13 juli, 2006 vid 20:04

Ok, jag har fått för mig att börja surfa igen, efter ha lärt mig någorlunda som yngre (då snackar vi 13 år gammal) och det jag har att tillgå är en Electric rock. Antar att det är en klurig bräda att börja på, men det är bättre än ingenting.
    Då är bara frågan, det enda segel jag har är mitt gaastra power lite 3.9, antar att det är lite litet för electricen (?), funkar det eller ska jag sno hem 5.0 seglet? då kanske det är bra att tillägga att jag runt 160snåret och väger därefter, dvs runt 50.

Funkar, funkar ej? 5.0? 3.9?

piros svarade 18 år, 10 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • rasmus_w

Medlem
    14 juli, 2006 vid 01:48

Beror väl på vindstyrkan. Men till en början funkar väl bägge seglen, och med 50 kilos kroppsvikt borde electricen vara hyfsat stadig, den är 58 cm bred och har 103 liters volym.

Electricen var en grym bräda på sin tid, härlig att hoppa med.

• piros

Medlem
    14 juli, 2006 vid 09:18

tackar, tackar. vi får som sagt se hur det går.
    får väl ta hem 5.0 seglet för säkerhets skull. alltid bra att ha.
    jag antar att med tanke på kroppsvikten så borde den vara relativt stadig, frågan är bara om jag kommer så långt som till hopp 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilket segel?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.