Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vill du också vara med i en surfrulle?

  • Vill du också vara med i en surfrulle?

    Publicerad av gurra1978 på 12 november, 2008 vid 20:33

    Jag tycker det är så kul att få se sin egen segling på film (analysera sin moves, vad man kan förbättra m.m.) och blir ofta extra taggad att testa gränserna lite då man vet att man är i fokus. Tyvärr blir det ofta så att det aldrig blir någonting av det hela för alla vill bara segla när det blåser. Nu till helgen verkar det ju blåsa bra hela dagen och många är lediga. Är det någon/några som är på att spela in en surfrulle ihop med lite galna manövrar. Det behöver ju inte vara så att man är duktigt eller så bara man gör något. Den som laddar på framåtloop för första gången och får med det på film kan bli ack så roligt att titta på. Viljan är det viktigaste.

    Vore skoj med några som vill vara med. Man får typ segla i 20 min och på den tiden får man ge allt. Kameran rullar hela tiden. Efter 20 min blåses en signal och man får helt enkelt pallra sig upp och filma den som stod bakom kameran. Simpelt men ändå rätt kul och ingen har “kastat bort” för mycket tid på vattnet. Jag lovar att filmens innehåll kommer ge mer än 20 h på vattnet i form av aha-upplevelser. Sen klipper jag ihop allt lite snyggt och gör det som verkligen tar tid. Filmen levereras sen på nätet som ett roligt minne och utbildningmaterial för de som var med. Ni andra lär ju uppskatta att se lite galna svenskar krascha :laugh:

    Inspelningsplats blir med största sannolikhet i Lejet eller Apelviken.

    danneman svarade 15 år, 5 månader sedan 30 Medlemmar · 74 Svar
  • 74 Svar
  • surfslusken

    Medlem
    12 november, 2008 vid 20:37

    Ja e på, bara ja får köra först. Sen LOVAR ja filma er andra, hur kallt de än är.

  • gurra1978

    Medlem
    12 november, 2008 vid 20:41

    Jag lovar att filma dig Ila om du slutar freeride och chockar surf Sverige med någon form av rotation i luften. Fast en sån där fin krasch där du hänger i en stropp och inget annat är ju rätt kul manöver också 🙂

  • calle_b

    Medlem
    12 november, 2008 vid 20:45

    Måste bara ge lite cred!
    Grymt initiativ din gamle Tokholmare.
    Hade jag gjort min flytt åt rätt håll så hade jag inte bangat för en sekund:)

    Fridens

  • gurra1978

    Medlem
    12 november, 2008 vid 21:36

    Jag har ett bra tema för filmen. Vi (som vill vara med) samlas på morgonen på den platsen vi ska segla på. Vi har en liten genomgång om hur det ska gå till rent praktiskt. Sen får alla seglare presentera sig på följande sätt, här kommer några exempel:

    “Hej jag heter Ola H och ska chocka Sverige, och mig själv, genom att visa att jag faktiskt kan loopa. Mitt motto för dagen är: I rock”

    Sen kommer nästa seglare in i bild:

    “Hej, mitt namn är Rille men alla känner mig som Lars K. Jag ska ladda på en clewfirst cutback och kanske en vulcano, måste bara hitta något stärkande först. Mitt motto för dagen är: En gammal räv kan visst lära sig sitta.”

    Sen kommer nästa seglare in:

    “Hej mitt namn är Basse och jag ska visa var skåpet ska stå genom att ställa, ja nu har jag satt mig själv i skiten genom att säga så, en enhandsbakåt. Kanske slänger ut en fot ur stroppen när jag ändå håller på. Mitt motto för dagen är: Kan Lars K kan väl fan jag också.”

    Ni fattar poängen va. Sen kör man i 20 min och kameran får rulla för annars blir det så här.

    -“Å shit, fick du med den?”
    – “Nä jag var tvungen att pilla mig i näsan just så”
    -“Men fan också….”

    Sen så kör man som fan och laddar på det man lovat. Gör man inte det kommer den som redigerar filmen, dvs jag, inte bli glad och då vet man inte vad som kan hända i rullen.

    På slutet kommer det att komma en knorr på hela rullen som bara jag vet om och ni kommer älska den. Speciellt för de som deltar.

  • gurra1978

    Medlem
    12 november, 2008 vid 21:43

    Vi kan kalla filmen “Den starka viljan” eller “Laddet” eller något annat. Namnförslag mottages gärna.

    Sen kan det vara kul att få en kommentar efteråt av respektive seglare och höra den dåliga bortförklaring till varför det inte gick så bra. Men vem vet, kanske får man tala om för hela världen att man satte en fet tabletop (det du Fredrik ;))

  • simpa

    Medlem
    12 november, 2008 vid 21:48

    Detta är ett revolutionerande förslag. Det här kommer att ta Sveriges seglare till en ny galen nivå, upprepa 1 gång per vecka. Det kommer att gå åt mycket sprit varje vecka, som givetvis prioriteras högt inför tappra, våghalsiga försök. Detta står den som bangar ur ett trick för, alternativ starta en insamling.
    Självklart är Gurra immun.

  • surfslusken

    Medlem
    13 november, 2008 vid 06:37

    Hmm….eller så kanske vi bara ska ta o filma när vi alla gängspöar Gurra storkäft så hårt att han varken kan äta eller skita på en vecka eller två!

  • basse

    Medlem
    13 november, 2008 vid 06:55

    Vilken tur man skall till Klitmöller i helgen då….. 😉

  • ola-h

    Medlem
    13 november, 2008 vid 07:35

    Grymt initiativ Gurra. Nu kan vi visa de där WC-proffsen vart skåpet skall stå.

    Tyvärr kan jag inte själv segla på lördag (förutom kanske på Torö). Annars har du rätt i att lite filmhets säkert är vad som skule behövas för att få mig att ladda på en framåt eller kanske tom sätta min årliga bakåt.

  • jeppo_f

    Medlem
    13 november, 2008 vid 08:40

    Låter skitroligt! Det är kanske detta som krävs för att jag ska börja ladda på den där pushloopen. Den har stått på ToDo-listan länge nu…

    /j – fegis när det gäller

  • mes

    Medlem
    13 november, 2008 vid 13:34

    Sicken klockren idé! Hade det varit lite varmare så hade man ju haft anledning att testa framåten…(mes is the name…)…ditt initiativ är precis den fetspark i bekväma baken tex jag skulle behöva för att lämna min väl tilltagna säkerhetsmarginal!
    Jag antar att sätta en gipp inte kvalificerar in till filmen…;)
    Har du fixat doktor med komplicerade benbrott som specialitet? Vederbörande kan ju kanske filma också så kan han/hon använda det i undervisningen osså.

    🙂

  • hakuna

    Medlem
    13 november, 2008 vid 13:52

    …som när Rudy Splaish klagar på att han inte får några poäng i vågseglingstävlingen, trots att han satte flera stycken vattenstarter.

    /Också framåt-kyckling

  • jeppo_f

    Medlem
    13 november, 2008 vid 14:34

    @mes 515530 wrote:

    Hade det varit lite varmare så hade man ju haft anledning att testa framåten…

    Med den inställningen kommer du alltid hitta nån undanflykt. Det är bara att sticka ut å ladda!

    Kallt i vattnet => mer gummi => mindre ont i röven när du krashar framåtloopar.

    /j

  • gurra1978

    Medlem
    13 november, 2008 vid 14:36

    Sluta snacka så mycket skit nu och komma med kassa undanflykter. Vilka är på?

  • drx

    Medlem
    13 november, 2008 vid 15:18

    Jag är på 🙂 Men klitmöller lät ju gött åxå, vi ska inte förlägga inspelningen där? /A

Sida 1 av 5

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vill du också vara med i en surfrulle?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.