• rrd

    Medlem
    28 oktober, 2011 vid 06:02

    Jag har klarat mig utan kolfiberförlängare i ett par år nu, men nu är jag tillbaka igen sen några veckor.
    Det känns bra. Snygga bilder!

  • jester

    Medlem
    28 oktober, 2011 vid 06:48
  • kinetic

    Medlem
    28 oktober, 2011 vid 07:07

    Får hoppas att NeilPryde’s kolförlängare har ordentligt genomvätta fibrer HELA vägen, o inte som på det exemplar jag köpte (NP UXT Carbon 48cm från -08 tror jag…) där det var ett område på ca 2*3cm som bestod av mest ovätta fibrer, givetvis så gick förlängaren av efter några riggningar (tror det var 4 eller 5 gången jag riggade med den…). Goodwill från “Nisses” sida fanns ej, då förlängaren legat oanvänd det första året, när den gick av var den lite drygt 14 månader gammal, eller om man så vill använd 1 månad knappt… Riktigt uselt av “Nisse” om jag får säg när det rörde sig om ett solklart fabrikationsfel, de fick givetvis bilder på hur den såg ut där den gått av men de hänvisade till att den var för gammal (minns jag rätt så var det Peter Bijl som hanterade mitt ärende…). Lite skillnad när mitt GUN segel “gick av” i förliket, använt ca 10 gånger, o precis utanför deras 2-åriga garanti. Trots detta gick de mig till mötes o erbjöd mig ett nytt segel från -08 till 1/5 av listpris :), eller en kostnadsfri reparation.

  • oaxen

    Medlem
    28 oktober, 2011 vid 07:46

    Up up up…

    Om den är köpt i Sverige så har du två års reklamationsrätt. Kommer jag ihåg rätt så gäller att om du kan visa att det är ett fabrikationsfel så BÖR reklamationen gå igenom.
    Garanti (oftast ett år) är en utfästelse från tillverkaren och har egentligen inget med konsumentlagens reklamationsrätt.

  • jester

    Medlem
    28 oktober, 2011 vid 13:29

    Allt jag kan säga är att NPs MXT-längare har funkat helt klanderfritt sen dom bytte ut första generationen av mastfot (utan kostnad, + att det gick att “modda” den gamla så den funkade utan problem). I mina ögon den solklart bästa längare jag någonsin hanterat!

  • ola-h

    Medlem
    31 oktober, 2011 vid 17:09

    Eller kanske…

    kelapro.jpg

  • rrd

    Medlem
    31 oktober, 2011 vid 17:38

    Mmmmmm…

    Jag har kört med NPs MXT RDM några år, otroligt bra förlängare men ett minus är att den inte går att få ner till noll förlängning. (Finns för övrigt också i carbon)

    Så jag har nu även Simmers RDM Carbon där man kan ta bort ringen och få ner förlängningen. Och den är funktionell och bra känns det som, och lätt. Tidigare hade jag Steamlined som jag tycker var lite svårt att koppla loss foten från men annars mycket bra. Jag kan tycka att det känns lite onödigt med förlängare utan förlängning. Förr hade man ju alltid korta när det inte behövdes förlänga.

    Men visst är det mycket känsla i carbon…

  • rrd

    Medlem
    31 oktober, 2011 vid 20:10

    För övrigt så gjorde nån av dom eng magsen en översikt/”test” av förlängare nåt nummer sen med förväntade resultat.

  • poppo

    Medlem
    1 november, 2011 vid 07:57

    De va väl inte smygreklam med kommersiella intressen det där Ola H? 😉

    Men ärligt talat – kan inte nån handlare på allvar börja ta in Streamlined-förlängarna i Sverige.

  • ola-h

    Medlem
    1 november, 2011 vid 18:35
    poppo;674522 wrote:
    De va väl inte smygreklam med kommersiella intressen det där Ola H? 😉

    Men ärligt talat – kan inte nån handlare på allvar börja ta in Streamlined-förlängarna i Sverige.

    Faktiskt inte. Den enda förlängaren som inte kan köpas för pengar. Tillverkas endast på beställning vart femte år.

  • easyrider

    Medlem
    1 november, 2011 vid 19:21

    Kelapro

  • swe-496

    Medlem
    2 november, 2011 vid 22:04

    Mmmmmmmmm Kelapro…. Goa förlängare..

  • rrd

    Medlem
    5 november, 2011 vid 12:43

    Min nya…

    För övrigt ser det äntligen ut att komma vind om en vecka

    måndag 14 november Upp kl. 07:49Ner kl. 16:00
    Tid Väder Vind (byvind) Nederbörd Luftfuktighet Tryck
    01.00 9° SV 5 (7) m/s 0.2 mm/12h 95 % 1023 hPa
    13.00 11° V 9 (14) m/s 0.0 mm/12h 94 % 1018 hPa

  • kinetic

    Medlem
    5 november, 2011 vid 12:53

    Min bästa o mesta hållbara förlängare är ART’s mastodontförlängare på 70cm förlängning, köpt -94 o håller än i dag :). Steglös justering är det oxå med hjälp av en gummiring+klämhylsa, förvisso så saknar den trimblock, det är endast ett förlängningsrör men man kan inte få allt här i världen…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.