Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vill ni dela boende, bil på Maui den 20/2-20/3???

  • Vill ni dela boende, bil på Maui den 20/2-20/3???

    Publicerad av s på 3 december, 2001 vid 07:17

    Tja

    Jag har precis bokat en resa till Maui den 20/2 till 20/3 och söker någon som vill dela bil och boende för att få ner kostnaden något, framförallt finns det pengar att tjäna på att dela bil.

    Skall du åka? Är du intresserad av att dela bil? Och boende?
    Känner du någon som skall åka, tipsa mig.

    Skriv ett mail så kan vi diskutera saken, det är ju viktigt att vi delar intressen under resan om vi skall dela bil.
    Jag har inte bokat in något än men tänkte göra det under närmaste veckorna.

    Staffan
    staffan@bolminger.pp.se

    s svarade 22 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    3 december, 2001 vid 14:32

    Hallå Staffan.

    Hade tänkt mig g.canaria mars april men maui är väl inte fel heller.

    Hur mycket har du räknat på har ingen uppfattning ang priser på en månad på maui., har hört det ska kosta…

    Markus Westbeach@mailcity.com S-77

  • s

    Medlem
    3 december, 2001 vid 16:26

    Hej

    Jag har gjort en grov uppskattning bara:
    Boende: 250kr/natt
    Mat: 100kr/dag
    Bil: 350kr/dygn
    Biljett: 9500kr

    Det blir 30 500 så dyrt blir det!
    Men det skall inte vara omöjligt att få tag på ett billigare boende, är man två kan man komma ner i 300kr för bägge vet jag.
    Bil hoppas jag också kunna dela med någon vilket halverar kostnaden.
    Med dessa åtgärder så är man nere i 22 250kr vilket är mer humant!
    Min budget ligger på 40 000 för jag har bestämt mig för att åka oavsett om jag fåt sällskap eller ej, och jag vill dessutom vara på säkra sidan om något pajjar…. 😉

    Skall du hänga med?
    Lufthansa har biljetter kvar den 20/2 och hem den 18-20/3.
    Göteborg – Frankfurt – Sanfrancisco – Maui och åter!

    Staffan

  • anonym-anvandare

    Medlem
    3 december, 2001 vid 18:06

    Jag vet inte vart du har fatt dina priser fran men, boende for 250/natt, ca: 22 dollar, hmm, var hade du tank bo pa kampingen? inte att rekomondera pga. REGN. Den mat 100:- ca: 9 dollar, det far du inte mycket for, aven om du lagar maten sjalv, gar du sen ut sa blir billigast Taco Bell (mexican) med ca: 4 dollar/ maltid, ja du ser, lagg ihop allt plus snacks eller mellanmal (energi mat nar man surfar) sa blir det langt fran 9 dollar(100:-)/ dag. Har varit pa Maui och bor for tillfallet I californien sa jag har bra koll pa priserna. Bara lite snalla tips. Man blir alltid overaskad hur dyrt det ar i USA. Och glom inte bil forsakringen! den maste du kopa av hyr stallet( 9 dollar /dag/ bil) svensk galler inte.

    mvh
    Peter

  • s

    Medlem
    4 december, 2001 vid 07:26

    Tyvärr har jag upptäkt då jag kollat runt lite att min grova budget behöver plussas på lite.
    Men jag är skräpmatens okrönte kung så mig gör det inget om jag får käka massa Taco Bell eller Burger King. 😉

    Har fortfarande förhoppningar om att dela med någon och då lär det inte vara några problem att hålla budget. Att halvera bilkostnaden skulle vara skönt. I annat fall så får man väl hyra nära vattnet så slipper man bilhyran… (Det lönar sig säkert inte dock, men man får ett riktigt schysst boende).

    Staffan

  • kine

    Medlem
    4 december, 2001 vid 12:29

    jag var på maui en månad i oktober så här har ni lite kostnader för oss. boende (5000), bil(2000), och mat(10-12000), vi var 5 pers som delade på lght och bil. det är dyrt med försäkringar och prylar, men det går ju att chansa, vilket vi inte gjorde. Vi hade en Aerostar till 5 pers med 5 brädor och 10 segel och 7 master, det funkade bra om man inte är kräsen.
    totalt kostade resan 35000, men då gjorde vi en del prylar och köpte saker oxå. men det var värt varenda krona. kanonbra surfing även om jag tyckte vinden var ganska ojämn ofta. vid 11-12 var det runt 5.0-5.4 vid 14 (4.5) för att sakta avta fram till 5 då den nästan var död (6.5). jag upplevde det som att det var svårt att få “rätt” segel. visst kunde man segla överriggad (el under) men det är inte jättekul i de förhållandena.
    hoppas ni får det bra!
    /h

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 december, 2001 vid 16:21

    Vi var ett gäng som var på Maui sex veckor mars-april i år. Kostade oss knappt 30000. Vi hyrde hus hos Seeger för 1500$ i månaden. Delat på fyra blir det c:a 130kr/natt.
    Leta även på http://www.mauinews.com, to view classified ads och sedan room for rent. Där brukar finnas en hel del billiga alternativ.

    Bil hyrde vi av Budget, Ford Ranger för 130$ i veckan plus försäkring. Skippa fullförsäkringen and don’t drink and drive så är det inga problem.
    Det finns billigare alternativ om man letar, tyvärr har jag inga tips själv.

    Mat är DYRT. Fråga om ni kan låna kort till Costco av den ni hyr rum av. Det är som ett grossist lager med storförpackningar och klart billigast. Endast för medlemar och de vaktar ingången. Ligger i Kahului på vägen in från flygplatsen bredvid K-Mart.
    Annars har Jack in the box 1$ cheeseburgare klart större än McD.

    Maui is THE place!
    Magnus

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 december, 2001 vid 19:39

    Sand mellan tårna så hhär års rules!

  • s

    Medlem
    5 december, 2001 vid 18:42

    THANX!

    Jag har förstått att mina siffror på biloch boende kan hålla men maten verkar betydligt dyrare än jag har hört från andra. Men burgare för en dollar verkar fint! 😉

    Staffan

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vill ni dela boende, bil på Maui den 20/2-20/3???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.