Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vind för en 12:a?

  • stellan

    Medlem
    7 juni, 2006 vid 12:53

    Svar på din fråga.

    70 kg – 8-11 m/s
    80 kg – 9-12 m/s
    90 kg – 9-13 m/s

    Lycka till

  • johnster

    Medlem
    7 juni, 2006 vid 13:17
    Stellan wrote:
    Svar på din fråga.

    70 kg – 8-11 m/s
    80 kg – 9-12 m/s
    90 kg – 9-13 m/s

    Lycka till

    Det var ett ganska lätt svar! För övriga nyfikna hamnar jag i mellansegmentet på Stellans lista. Det är en Naish x2 12 kvm som införskaffats. Spelar “tamparna” med knutar på som man fäster bomlinorna i någon större roll? Tänkte mest hur mycket skillnad det gör mellan yttersta, längst ut mot innerst längst in?! Är den ens märkbar eller?

  • stellan

    Medlem
    8 juni, 2006 vid 08:23

    Anståndet spelar roll. Ju mer avståndet är mellan knutarna på front resp baklinor desto mer skillnad. Du “Öppnar” upp kiten med att variera knutarna. Sätt baklinorna på de innersta knutarna och variera front knutarna beroende på hur det blåser. Mycket vind – långt in. Lite Långt ut.

    I praktiken så kommer du att hitta ett läge som känns bra och inte ändra det sedan. Men det kan vara kul att exprimentera.

  • santawasasurfer

    Medlem
    11 juni, 2006 vid 19:02

    har du gått nån kurs? några polare som håller på? bara så du inte drar ut helt själv

  • johnster

    Medlem
    12 juni, 2006 vid 18:29
    santawasasurfer wrote:
    har du gått nån kurs? några polare som håller på? bara så du inte drar ut helt själv

    Jo då, jag har gått en kurs hos Surfers Paradise i Varberg, men det är ju en del information som matas ut på två dagar så det är lite lurigt att hålla koll på alla “små” detaljer:confused2: ! Gå ut själv är väl i stort sett förenat med livsfara, och jag är inte rädd för att fråga mig fram när jag väl står i Apelviken!

  • gh0st

    Medlem
    12 juni, 2006 vid 18:35

    Gott mos, jag är själv nybörjare och det bästa man kan göra är att fråga. Jag har inte ännu träffat en enda otrevlig kitare här i Skåneland som inte vill svara på frågor eller hjälpa till.

  • johnster

    Medlem
    12 juni, 2006 vid 18:49

    Precis, det är ju en rätt skön avslappnad stil inom denna sporten och jag har heller inte träffat någon som inte velat hjälpa till eller varit kaxig! En sak här i forumen 😉 men väl på spoten så är alla schyssta! Alla har ju någon gång varit nybörjare…

  • gh0st

    Medlem
    13 juni, 2006 vid 07:18

    Ja, forumet känns lite som ett avsnitt ur “The bold and the beautiful” eller nått =)

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vind för en 12:a?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.