Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vind hela vintern, vart?

  • Vind hela vintern, vart?

    Publicerad av anonym-anvandare på 5 juli, 2002 vid 13:09

    Tänkte lämna gamla svedala för ett varmare och kanske spansktalande land över vintern. Någon som har bra koll på vart det finns vind över en längre period? Dominikanska verkar ju lite halvkasst från augusti och framåt tyvärr.

    /Peps

    anonym-anvandare svarade 22 år sedan 1 Medlem · 9 Svar
  • 9 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 juli, 2002 vid 14:18

    Marocco eller sydafrika där blsåer det pongen alltid. eller Maui Ljung wink.gif du ska inte komma ner en sväng förresten?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 juli, 2002 vid 14:20

    E de billigt att leva sydafrika? Finns det inget place där det är massor me vind och gettebilligt att bo?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 juli, 2002 vid 08:49

    “Colona Watersports in Hurghada, Egypt is looking for German and Scandinavian speaking instructors from August. We provide accomodation and base salary + comission. We are looking for IKO instructors first hand but certification can be arranged on site. Colona uses Naish and Flysurfer kites and boards from Naish, Undergroound and Loose.

    Interested? Send an e-mail to info@colonawatersports.com

    Ak dit och svara mitt mejl!

    /Erik

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 juli, 2002 vid 09:20

    Hurghada är the shithole on earth har jag hört, bara massa tiggare o skit, får se om jag drar dit en sväng o kollar läget nån da. Syd Afrika är jääävligt gött dock, billigt sadan och superbra med vind, kanske lite för bra vind tom, blåste 20m/s varje dag i tre veckor när ja var där. Blåser det för mkt i Cape T. så kan man köra 15mil norröver till SORRY-LAngebaaaan där blåser det mindre och är platt järnet.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 juli, 2002 vid 13:07

    Öhh, Har du varit i CapeTown? Platboom ligger nästan så långt söderut man kan komma, vid Godahopsudden. 5-6 mil söder om Kapstaden skulle jag gissa. Platboom kan vara allt annat än platt och vi seglade(Vindsurfade) vågor som var ca 6-7m som störst men normala våghöjden låg runt 2-3m när vi var där. Kanske menade Hugo Langebaan som ligger ca 15 mil norr om Kapstaden. Där finns verkligen förutsättningar för att segla plattvatten. Själv har jag bara seglat där 1 gång på fel vindriktning men det funkade mycket bra ändå. Knappt en krusning på vattnet.
    Kapstaden är mycket billigt och har bra Partymöjligheter. Vinden har dock bara blåst ca 50% när vi varit där. (jan 2001 och jan 2002) Har du inte Hajnoja så skall du åka dit!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 juli, 2002 vid 13:36

    Nä nä jag bara ljuger som alla andra inlägg jag skriver, jo klart jag har varit där, två år sedan dock, inte lätt att komma ihåg alla konstiga namn.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 juli, 2002 vid 13:52

    Hajnoja? E de inte så att om man blir attackerad av en haj ska man slå den på nosen?
    Lite bäd att bli attackerad av en haj va?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 juli, 2002 vid 17:25

    Nä, man ska fingerpulla den i ögat. Står faktiskt på en hajvarningsskylt på Hawaii!

    Peps

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 juli, 2002 vid 17:28

    Jag kommer, lugn bara. Jag fattade aldrig det där med kiteområdet (ok, KAJTområdet…). Var det en camping där man behöver betala för att slå upp ett tält eller vad händer?

    Peps

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vind hela vintern, vart?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.