Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vind i helgen… (öh, prognos)

  • Vind i helgen… (öh, prognos)

    Publicerad av dr-masse på 25 april, 2002 vid 06:47

    kollade just halo å wetteronline, det ser ju skapligt ut. Väst å sydkusten först, men kanske blir det över lite till oss på ostsidan oxå!

    Hoppas, hoppas…

    (själv tänker jag smyga ut med 5.4 efter någon formula-schnubbe med 12.5, då smäller det garanterat till… när kommer “stealth” vågprylarna som varken radar, ögon eller vindgudar kan se?)

    Surfa På!

    anonym-anvandare svarade 22 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • jeppe

    Medlem
    25 april, 2002 vid 07:38

    Vet du vilken vindriktning som är på G?

    Ditt sätt att lura vindgudarna var nått nytt, själv så brukar jag ta fram två segel börja med att rigga det största, när det väl senare börjar dra i tallarna runtomkring så gäller det att vara snabb med det mindre som man gömt under buskarna.

    Att smålura bakom en formula seglare låter helt klart enklare på nått sätt.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 april, 2002 vid 09:33

    Man kanske kan utnyttja baksuget efter lastbilsformulan till att få lite vakumdrag…

  • boman

    Medlem
    25 april, 2002 vid 12:52

    Formula vindar har det varit hela veckan, nu får det trycka på lite på lördag, syd ost blir perfekt (har just skruvat på nya dakine stroppar på min maxx 58 som måste prövas)

  • dr-masse

    Medlem
    25 april, 2002 vid 13:05

    Kanske kan man be Svanberg eller någon annan biffig formula-kille pumpa med tolvfemman hela tiden. Då borde man kunna köra 4.7 lätt i bakvattnet, fina ramper att hoppa på blir det efter en formula oxå… 😉

    Vindriktning ser ut att vara SO – S här på ostkusten, mer västligt på västkusten… Vi får la se hur det blir, själv siktar jag nog på söndagen.

    Surfa På!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 april, 2002 vid 20:32

    Jag kan tänka mig att sitta på aktern på Pers 186:a och fota om du hoppar på ramperna bakom! Det går nog att ta med lite krubb och lägga på fören om man snackar snällt med honom…så att man slipper åka in till land. Det blir ungefär som att lufttanka jaktflygplan.
    Nästan Dr Masse…

  • q-lobo

    Medlem
    26 april, 2002 vid 09:23

    du har möjligvis inte adresserna till ovan nämnda sidor?

  • boman

    Medlem
    26 april, 2002 vid 09:35
  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 april, 2002 vid 10:10

    Gå in på http://www.twc.nu och välj Väder-sidan, där finns en massa bra väderlänkar anpassade för stockholmssurfaren.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vind i helgen… (öh, prognos)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.