Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing vind på Kap Verde Sal

  • vind på Kap Verde Sal

    Publicerad av byguy på 11 september, 2008 vid 06:16

    Finns säkert inlägg om detta, men jag är lat. Någon som vet vindförhållande på Kap Verde Sal i november? Någon bra väder site?

    neven svarade 15 år, 8 månader sedan 8 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • trumpeten

    Medlem
    11 september, 2008 vid 06:25
  • kvabbso

    Medlem
    11 september, 2008 vid 06:51
  • kvabbso

    Medlem
    11 september, 2008 vid 06:58

    bättre att fira jul och nyår där

  • sourra

    Medlem
    11 september, 2008 vid 10:17

    Är bäst vind jan – mars där men kolla in statistiken på windfinder.com så får du en bra uppfattning.

  • debkausf

    Medlem
    11 september, 2008 vid 14:31

    @byGuy 498760 wrote:

    Finns säkert inlägg om detta, men jag är lat. Någon som vet vindförhållande på Kap Verde Sal i november? Någon bra väder site?

    Ett smart drag är att ta med en vågbräda som funkar bra även i lättvind, det saknade iaf. jag när jag var där. Om du åker med fritidsresor så tänk på att dom ej garenterar plats för ditt gear på transfern. Är ni fler än två kan ni lika gärna skippa transfern o åka picup, man åker till santamaria billigt som fan anyway! Helt klart ett nice surfställe, kör gärna allin för käket e dyrt o de finns nästan ingenstans att handla:smile:

  • brushanen

    Medlem
    11 september, 2008 vid 14:35

    Skall du dra i November? Gött, då skall jag ta över reviret i Rågelund he he
    @byGuy 498760 wrote:

    Finns säkert inlägg om detta, men jag är lat. Någon som vet vindförhållande på Kap Verde Sal i november? Någon bra väder site?

  • trumpeten

    Medlem
    11 september, 2008 vid 20:00

    Vems är kickern i rågelund?

  • tobas

    Medlem
    11 september, 2008 vid 21:32

    Var där i början av november i fjol och hade oflyt med prognosen(windguru). Den såg betydligt bättre ut både före och efter våran uke. Det blev dock surf 5 av 7 dagar även om det inte var nå jättetrycka i grejorna. Enligt rapport från folk som var där några veckor senare så var det jättetrycka, var dag 😉

  • kvabbso

    Medlem
    12 september, 2008 vid 06:43

    känner igen det där, det är ju större risk att åka på semester i början och slutet utav vindperioderna.

  • neven

    Medlem
    12 september, 2008 vid 07:07
    Trumpeten;499023 wrote:
    Vems är kickern i rågelund?

    Vet inte, men den har legat där länge och jag har nog aldrig sett den användas. Borde vara ok att dra fram den vid tillfälle?

  • byguy

    Medlem
    12 september, 2008 vid 09:05

    Vill du ta andra knät oxå?

  • neven

    Medlem
    12 september, 2008 vid 09:38
    byGuy;499164 wrote:
    Vill du ta andra knät oxå?

    Hehe, så klart :laugh: Lika bra att att vara symmetrisk.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing vind på Kap Verde Sal

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.