Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vind på lördag

  • alarenset

    Medlem
    20 februari, 2010 vid 08:48

    Det är -15 å blåser kallt som faan, vet inte hur länge man står ut i sån kyla. bilen är packad hoppas någon mer vågar sig ut.

  • gegga

    Medlem
    20 februari, 2010 vid 11:14

    @ålarenset 598866 wrote:

    Finns det någon is i sthlm som inte är gömd i en halvmeter snö?
    Ser ut att fläkta lite på lördag, är det någon som ska ut?

    Kanske i April, räcker med stå och frysa på Zinken för min del.
    Kan meddela att isläget är på Årstaviken inte inbjuder till något
    på ett bra tag.
    Rapport från pendelfönster.

  • tryggen

    Medlem
    20 februari, 2010 vid 16:51

    Kallt var det, snöit var det, jobbigt var det, blåsigt var det, snövallar var det, tvär nit
    var det, fan så kul var det!

  • kinetic

    Medlem
    20 februari, 2010 vid 21:15

    Hur gick det för er som var ute? Själv stod jag över, det var ohyggligt kallt idag, speciellt i vinden…

  • jesse

    Medlem
    20 februari, 2010 vid 22:09

    Jag bangade också. Gick på barnkalas istället. Tuffare än så är man tydligen inte…

  • alarenset

    Medlem
    21 februari, 2010 vid 08:55

    man var tvungen att ha hög smärttröskel, landade men pallet i masten och diverse blåmärken på underarmarna. lite bättre skyddsutrustning kanske ryggplatta, tandskydd och någontyp av underarmsskydd. riktigt smaskigt när det går undan med 5cm puder på perfekt is som sedan övergår i 20 cm slask, efter det kommer snövallar på 50cm och våldsamm spinnout kastfall liten minneslucka å masten mitt i plytet….. haaaaaahaaaaaaaa

  • kinetic

    Medlem
    21 februari, 2010 vid 09:07

    åla:Haha…verkar som att du inte fick några större men trots allt:). Jag har oxå kört i förhållanden som kan beskrivas som “blankis med många snödrivor om 30cm djup”, efter ett tag kom jag på att om man “var beredd” när snövallen kom o släppte trycket på den bakre foten o pressade mer med den främre så gick det utmärkt att köra över vallarna i full fart, vad jag märkt så kommer kastfallen när fenan får grepp igen…Så kör man i förhållanden liknande dessa är det lätt på bakfoten som gäller, pressar man som på is så kommer kastfallen som ett brev på posten så fort man kommer ut på för djup/lös snö. Vore intressant att testa brädan på hårdfrusen skare, det borde vara rätt bra. Jäkligt av er som var ute igår att trotsa den iskalla vinden, -13 grader i den vinden är inte att leka med, risk för att förfrysa sig skulle jag gissa…

  • alarenset

    Medlem
    21 februari, 2010 vid 09:25

    det var mång glada entusiaster där igår, men dom flesta gav upp efter någon timme. det ger nog bra balans inför sommar säsongen, samt lite konditionsträning i vintermörkret.

  • vind

    Medlem
    22 februari, 2010 vid 13:09
    kinetic;599221 wrote:
    Hur gick det för er som var ute? Själv stod jag över, det var ohyggligt kallt idag, speciellt i vinden…

    Saxat från kitewing.se, men de där killarna har ju ingen koll, de fattar ju att inte de behöver brädan, mastfot, mast, bom och allt det andra lullullet. De bara seglar iväg stackarna:



    Värtan 20 Feb 10

    Skidor. Snöstorm, 14 minus, 10 ms eller så. Härligt väder!

    Fast 3,5 timmars effektiv åkning + nån timmes riggande och fixande i såna omständigheter med bara en frukostmacka i magen var väl saftigt. Jag var gråtfärdig när jag kom hem .

    Bara 45 i maxhastighet! Tänk vilken skillnad mellan skridskor och skidor…

    Nu blåste i alla fall snön av isen, lite värme och sedan kyla så blir det finfin glid igen.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vind på lördag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.