Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vinden kom med besked och foten gick åt helvete !!

  • Vinden kom med besked och foten gick åt helvete !!

    Publicerad av surfbulten på 28 april, 2002 vid 09:24

    Körde fult ös i Björkäng mellan FBG och VBG. Perfekta hoppvågor med lagom storlek så man sattade hårdare och hårdare, får ett bra avstamp krypoer ihop med råkar dra för mycket med bakrehanden vilket inte var meningen men det slutar med att hela paketet rasar rakt ner, brädan skär fast. ger masten en misslyckad dansk skalle så näsan drar i ordentligt men konstigt nog så blöder det ej, sen kommer det en satasns verk i främmre foten som fortfarande sitter fast i fotstroppen. Alltså den sitter stenhårt och att riggen ligger och trycker på. Taog andra foten och sparkade stenhårt på fenan så släppte det. Ligger i vattnet bland vågorna och har ont som fan, börjar fundera på hur jag skall ta mig iland. Efter en stund så har vattnet klt ner foten så det verker inte så mycket, tar upp seglet och testar vattenstaren, kommer upp ställer mig på foten och känner hur det knakar iden. Men men jag tänkt att jag skall inte flyta iland flera hundra meter bort så det var bara att bita ihop och segla iland. Så nu får man vackert sitta och titta på alla andra ett tag. Ja ja det kunde ju gått värre men fan idag så är det soligt och vind så man är ju klart förbannad att bara kunna sitta ner.

    Kommer snart tillbaka och då jävlar skall det köras ännu hårdare.

    Surf on
    Surfbulten

    anonym-anvandare svarade 22 år sedan 3 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 april, 2002 vid 09:42

    Trpkigt! Hoppas att det går bra med foten!
    Jag råkade ut för en mindre allvarlig grej igår… Köpte 3 feta klädskåp på IKEA och trodde att det skruvar jag ihop på en kafferast…sällan!! Mellan 11.00 och 21.50 skruvade jag skåp och kan idag inte knyta ihop högerhanden…långfingret känns stelopererat. Ingen surf idag mao… (jag vet att detta var en patetisk historia men jag tycker enormt synd om mig själv).
    /M

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 april, 2002 vid 09:42

    Hoppas skadan inte blir långvarigt för dej..
    Själv satt jag hemma med influensa och nackspärr och kunde bara kolla på webbkameran i VBG. Det är nästan mer synd om mej, tycker jag ;O)

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 april, 2002 vid 20:22

    okej killar måste få komma me ett inlägg… vem e d mest synd om?? själv kom man precis hem från en repa i mälaren!! pest o pina ja bor i Eskilstuna o d enda gånger under vår/höst ja får se hav är då ja under x antal timmar jobbar med att övertala min far att köra mej 18 milt/r te nyköping eller dylikt syn ärlit grabbar vem ere synd om? // ride on delarenta

  • dannew

    Medlem
    29 april, 2002 vid 06:46

    Hm, jag förstår hur det känns. Skulle till Marocko förra året men lyckades med samma sak som du, hörde hur benet i foten knäcktes. = 6 veckor på kryckor och nästan lika många linkandes. Men nu är man tillbaka igen…. Hoppas du klarat dig bättre!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 april, 2002 vid 14:16

    Det gick ju ganska hyfsat för det gick trots allt inte några ben i foten men man kommer att få sitta på stranden 2-3 veckor minst och glo. Man skall väl inte klaga för mycket det finns ju dom som bryter foten eller någon annan del och det är ju bra mycket värre. se till nu att ni åker för mig med för denna veckan ser ganska lovande ut.

    surf on

    surfbulten

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 april, 2002 vid 17:03

    gick halva förra sommaren med ett smashat knä, vet exakt hur du känner dig.

    det är bara att hänga i

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vinden kom med besked och foten gick åt helvete !!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.