Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vinden Sag mig

  • Vinden Sag mig

    Publicerad av kamaaina på 29 juni, 2004 vid 13:28

    Pressade ner pa E6 for att hinna till den beryktade vinden. Det har ju tidigare pratats haer pa steffo om vinden som vet vad vi gor, sa daerfor hade jag gomt braeda och segel innen i bilen. Vael framme smyger man fram….SMHI lovar 10m/s, det blaste knappt 4, hur fan kan man ta fel pa 6m/s, vem pa smhi aer det man skickar brevbomber och anthrax till? Eller e det sa att vinden hatar mig och gor allt detta bara for att jaevlas? Det hade inte ens blast 10m/s om jag satt pa bilflaekten och sprungit naken inne i bilen. Sa det maste alltsa vara sa att.
    1. Personalen pa SMHI gar pa droger alt. aer sa uttrakade att man leker fia m knuff om vinden…”ja ja idag far jag bestaemma. da blir det 2-22m/s”
    2. Vinden ser mig och mina nyinkopta saker och blir helt enkelt forbannad pa att jag ahr nyare kit an honom
    3. vaerlden haller pa att ga under och all vaederlek kommer vara borta i morgon.

    Jag blir SAAAA trott!!!

    tdk svarade 19 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • marty

    Medlem
    29 juni, 2004 vid 13:35

    Kanske läge att börja jobba på SMHI, kaffe hela dagen och sen vid prognostillfället plockas tärningarna upp laugh.gif Det måste vara helt underbart att ha ett jobb som man aldrig kan göra fel på. Det är ju bara en prognos… mad.gif Själv hade man blivit lynchad om man upprepade samma fel om och om igen

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 juni, 2004 vid 13:36

    Troligast är väl att det är en kombination av de tre ovanstående punkterna… wink.gif
    …och snart kommer oljekrisen också…då får man börja cykla till surfet…

  • kamaaina

    Medlem
    29 juni, 2004 vid 13:39

    Vael talat, ja det e nog dags att ta jobb pa SMHI!!

  • edgedaniel

    Medlem
    29 juni, 2004 vid 15:20

    Vill man veta så är det dmi som gäller. SMHI är ju helt ute och cyklar….
    Igår blev det iaf lite trevlig vind. Tom mer än dmi sa… Positiv överraskning lixom smile.gif

  • tdk

    Medlem
    29 juni, 2004 vid 18:33

    Funderar på om det var dig jag mötte på väg hem ifrån apel i morse? Röd 945??
    Blev jäkligt besviken imorse med.. Vaknade till tidigt i bussen och hörde att det sög gott i vinden.. Men enligt kvällsprognosen skulle det ju hålla i sig, så man kunde ju sova en stund till. Men nog FAAN hade vinden lagt sig när man drog upp ögonen vid 8tiden.. Gorde ett desperat försök att segla 5,7, men vet inte varför..
    Men får ju leva på gårdagen en stund till..
    Men det är ju inte första gången. Okej att dom kan ha fel på några m/s hit och dit, menibland kan det ju fasen vara kulingvarning och bleke samtidigt… Dom leker med oss stackars vindomaner. frown.gif

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vinden Sag mig

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.