Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindmätare trälhavet

  • Vindmätare trälhavet

    Publicerad av sailortrash på 24 juli, 2020 vid 08:31

    Jag seglar mestadels från Brevik, Åkersberga på trälhavet, och har alltid saknat en vindmätare. Jag tror det skulle gå att sätta upp en vid breviks havsbad på ngt bra ställe, då det finns en liten fastighet och annat på rimligt avstånd. Vi norrortssurfare är inte så bra organiserade som södertörnsgänget, men om det är fler som är intresserade och kan tänka sig vara med och betala kan jag dra det administrativa med kommun m.fl.
    Kanske även skidsport och surfspot vill va med och sponsra, ju fler mätare desto bättre tänker jag..även Sthlm kiteboardcenter kanske är med!

    Isåfall skicka pm så startar vi en whatsappgrupp eller så.

    sailortrash svarade 3 år, 8 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • g_l

    Medlem
    4 augusti, 2020 vid 13:26

    Bra initiativ!

    Jag har väl inte gjort så många bomkörningar till Brevik, men en vindmätare skulle ju inte vara så dumt.
    Tycker även att kommunen kunde vara med och hjälpa till. Kan man bygga en beach-volleybollbana så kan väl göra något för windsurfarna också. Jag tror nog att det i medeltal över ett år är fler vid Brevik som är där för att windsurfa eller kita än som kommer att vara där för att spela volleyboll.

  • sailortrash

    Medlem
    4 augusti, 2020 vid 18:47

    Ok, its on! Jag börjar reka möjligheterna lite..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindmätare trälhavet

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.