Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindrapporter fredag sthlm önskas

  • Vindrapporter fredag sthlm önskas

    Publicerad av fastforward på 10 juli, 2009 vid 07:33

    Det verkar blåsa en himla massa sekundmetrar idag. Funderar på Dalarö men det kanske blir för saftigt för mitt 5.0. Är det någon som ska till Dalarö eller Brevik i em så skulle jag (och säkert många med mig) uppskatta rapporter på konfen, via surfnet eller sms om vilka segelstorlekar folk kör osv. Aloha:s utlovas 🙂

    Tack på förhand

    fastforward svarade 14 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • stefanlindmark

    Medlem
    10 juli, 2009 vid 09:53

    Trälhavet:
    Körde ut från Österskär. Byigt med tidvis tokdrag. Jag och en kompis körde 7.5. För mig var de tidvis för stort i de kraftigaste byarna, men han är duktigare och fick grymt fin fart.

    Seglade bort till Brevik och körde lite där. Vattenförhållandena är lite choppigt utanför Brevik, helt platt utanför Österskär. Vinden ligger på från SSV.

    Blir mer åka i eftermiddag från Ö-skär och middag 20.

  • marden

    Medlem
    10 juli, 2009 vid 10:14

    åter från dalarö seglades mest 4,1-4,7
    åså jag som bara tog med mig 7.0 gick sådär 🙂
    hur det blåser nu o senare är svårt att svara på.

  • anilson

    Medlem
    10 juli, 2009 vid 12:21

    på ingarö så blåser det kuling i byarna, mellan syd och ssv. typan och inga prylar hemma
    prylar flyger runt på baksidan. punka på bilen så jag kan inte ens åka ut till björkvik och fota, f-n inte många rätt idag……

  • 6-limpan

    Medlem
    10 juli, 2009 vid 12:28

    Hur sugen som helst att segla idag :frown:
    Haft bil hela veckan tills just idag, så typiskt…:mad:

  • tagt

    Medlem
    10 juli, 2009 vid 13:19

    Precis tillbaks från Dalarö, körde 4.7 å 90L, var ordentligt överiggad vid 10-11 tiden, sen har det nog lagt sig en anning, skulle tippa 4.5 skulle passa just nu.

  • fastforward

    Medlem
    10 juli, 2009 vid 13:36

    Skiter nog i det här, har trots allt tre jourer på jobbet… 🙂
    Det ser ju ut att blåsa resten av helgen också.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindrapporter fredag sthlm önskas

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.