Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindstilla Stockholm: vem vill SUPa?

  • Vindstilla Stockholm: vem vill SUPa?

    Publicerad av grrrr på 11 september, 2009 vid 11:22

    Om det inte blåser imorgon förmiddag tänkte jag sticka ut och paddla lite från Björkvik, nån som hakar på?

    /Erik.

    falle svarade 14 år, 7 månader sedan 8 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • claes6

    Medlem
    11 september, 2009 vid 12:04

    Vore skitkul!!

    Har du grejor som man kan få låna och testa på, eller vänder du dig bara till redan kittade SUP:are?

  • grrrr

    Medlem
    11 september, 2009 vid 14:57

    Låna och testa går bra, jag har kvar min gamla ‘makeshift’ kit.
    Vi kan turas om…

  • claes6

    Medlem
    11 september, 2009 vid 20:37

    Cool som tusan.

    Vilken tid är du där?

  • grrrr

    Medlem
    11 september, 2009 vid 21:23

    tidigt, kl. 8, tänkte jag.
    Lite senare går också men jag ska på barnkalas vid lunch…

    Och min tjej hade ‘sälskap’ när hon paddlade en tidig morgon förra helgen, jag är superavundsjuk förstås och vill uppleva samma sak.

    Jag tar med brädor och paddlar.
    Ta med shorty/sommardräkt (och evt. skor) så kan vi ses vid bryggan.

    /Erik.

  • claes6

    Medlem
    12 september, 2009 vid 09:35

    Sorry Erik, jag försov mig big time!

  • grrrr

    Medlem
    12 september, 2009 vid 16:52

    Hehe, skönt för dig. Det vill jag också…
    Förlåt att jag svarade så sent igår.

    Låneerbjudandet kvarstår, skärgården finns också kvar. Vi tar det en annan gång.

    Det blev en skön tur runt kofotsgrund i solen. Jättehärligt, inga sälar dock.

  • claes6

    Medlem
    12 september, 2009 vid 20:51

    Skönt med förstående människor 🙂 Tack för det.

    Ja, jag hänger GÄRNA på en annan gång!

  • bicless

    Medlem
    14 september, 2009 vid 11:30

    Har precis tagit hem några nya SUP ar fråm Nah Skwell. Det speciella med dem är att de när kortare än de flesta andra så de blir lätthanterliga och man kan pula in dem i bilen. Syftet är att man skall kunna köra 1-2 fot kortare än exempelvis Southpoint eller Naish. Dessutom mastfotfäste om man får för sig att segla med den.

    Skall ut och testa dem i veckan. Vill någon i sth testa så kan vi säkert orda det. Vi kommer även sälja det märket i vår surfbutik.

    Här kan man läsa en review

    http://www.csx355.blogspot.com/

    Mvh

    Mattias

  • pipe69

    Medlem
    16 september, 2009 vid 21:49

    Kul grej!

    Jag la in lite bilder och första testrapport på vågsurf/SUP-forumet, se [ame=”http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=69139″]SUP: Nah Skwell 7’8” – 238x75cm, 130l[/ame]

    Ingo

  • grrrr

    Medlem
    17 september, 2009 vid 11:42

    Stay tuned folks. We’ll be right back, after the break…

  • martin71

    Medlem
    17 september, 2009 vid 18:56
    Grrrr;575124 wrote:
    Låna och testa går bra, jag har kvar min gamla ‘makeshift’ kit.
    Vi kan turas om…

    Jag är nyfiken…..men undrar om – och isåfall i vilka förhållanden – en modern större SUP är mycket bättre än en sentida (runt 1985) Dufor Ving-typ-av-bräda? Själv har jag upptäckt hur gött det kan vara att ta ett träningspass med paddel på en sådan så länge det inte är för choppig motsjö. Har fixat till en sits som monteras i centerbordsslotten så jag sitter som i en vanlig kajak.

    berätta gärna!

  • connes

    Medlem
    17 september, 2009 vid 22:37

    Martin71,
    blir det inte väldigt tungt att sitta på en bräda och paddla med en enkelpaddel? Har du fotstöd som i en kajak?

    SUP låter som en kanon ide rent träningsmässigt, det gäller bara att alternera med vänster och höger hand.
    Både sittande och stående så blir det en trevlig naturupplevelse där utövaren avgör tempo. Blir nog till att prova på framöver.

  • grrrr

    Medlem
    18 september, 2009 vid 20:36

    Lite sent ute idag, men:
    Om det inte blåser imorgon förmiddag tänkte jag sticka ut och paddla lite från Björkvik, nån som hakar på?

    Lite humanare tid kanske, kl. 9-10?

    Quote:
    Jag är nyfiken…..men undrar om – och isåfall i vilka förhållanden – en modern större SUP är mycket bättre än en sentida (runt 1985) Dufor Ving-typ-av-bräda?

    Jag vet inte, jag tror att så länge man har en ok paddel så fungerar det med vad som helst. En lång bräda är bra och lite tyngd är också bra (när du väl har fått upp farten).
    Tidigare körde jag med ett nybörjartefat och det går inte riktigt ‘rakt fram’ (mycket yaw). Men det går, och det är kul.

    Ska du ut och surfa, då blir det en helt annan grej.

    /Erik.

  • martin71

    Medlem
    19 september, 2009 vid 05:07
    connes;576894 wrote:
    Martin71,
    blir det inte väldigt tungt att sitta på en bräda och paddla med en enkelpaddel? Har du fotstöd som i en kajak?

    Hej

    Jag har provat att köra med såväl vanlig “dubbelpaddel” som med enkel “canadensarpaddel”. Sittandes (Sit Up Paddleboard?) funkar dubbelpaddeln mycket bra.

    Saknar fotstöd.

    Martin

  • bicless

    Medlem
    21 september, 2009 vid 19:20

    Nu är Nah Skwell 9,6″ på plats så vill någon i sth området testa så hör av er bara. Kul och lättsuppad sak enligt första testerna 🙂

    Finns mastfotfäste på dem också om man får för sig att vilja segla dem.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindstilla Stockholm: vem vill SUPa?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.