Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vindsurf förbud apelviken

  • vindsurf förbud apelviken

    Publicerad av Oregistrerad på 14 mars, 2008 vid 00:19

    Hejsan Peter på miljö Varberg här. Tyvärr kommer det tråkiga nyheter till er som vindsurfar och kietsurfar i apelviken. från och med 1 maj – 30 sept kommer det att bli förbjudet med all sorts av vindsurfing då vi har funnit en mycket ovanlig fågel (sarothrura ayresi) vitvingad fluffsvans. Den har nyliggen lagt ägg, som är väldigt ovanligt speciellt i vårat klimat då den kommer ända från Afrika. Dessa fåglar tillbringar stor tid i vattnet där de äter småfisk. Så hjälp oss att göra det bästa för våra nykomlingar. mvh P

    ian svarade 16 år, 2 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • swe-496

    Medlem
    14 mars, 2008 vid 03:23

    Hahahaha…Första April är först om en månad….

  • jomensaatt

    Medlem
    14 mars, 2008 vid 06:09

    Haha självklart sitter en anställd på miljöavdelningen och skriver inlägg på Steffo kl. 01:19 på kvällen.

    Ett par veckor för tidigt va?

  • danneman

    Medlem
    14 mars, 2008 vid 06:27

    jag sköt fågeln i morse så nu blir det inget förbud … så var den saken ur världen..

  • getwet

    Medlem
    14 mars, 2008 vid 06:29

    @DanneMan 451752 wrote:

    jag sköt fågeln i morse så nu blir det inget förbud … så var den saken ur världen..

    Det var riktigt manligt gjort av dig Danneman:wink:

  • jesper_b

    Medlem
    14 mars, 2008 vid 10:37

    Danneman – din jävla humanist. Fåglar har rätt till samma villkor som män! Själv är jag fågelist och det borde alla ni andra också va!!

    Jesper F. B

    PS: Helt seriöst finns det en debatt om att humanismen är orsaken till en väldigans massa problem (till exempel rovdriften på miljön) då den sätter människan så pass skyhögt mycket högre än andra levande varelser.

  • ian

    Medlem
    19 mars, 2008 vid 08:25

    @Jesper_B 451791 wrote:

    Danneman – din jävla humanist. Fåglar har rätt till samma villkor som män! Själv är jag fågelist och det borde alla ni andra också va!!

    Jesper F. B

    PS: Helt seriöst finns det en debatt om att humanismen är orsaken till en väldigans massa problem (till exempel rovdriften på miljön) då den sätter människan så pass skyhögt mycket högre än andra levande varelser.

    hahahahaha, helt rätt. bjuder mina sniglar på bärs.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vindsurf förbud apelviken

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.