Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vind&surf i Malaysia…?

  • vind&surf i Malaysia…?

    Publicerad av sia på 1 december, 2001 vid 09:04

    Har någon koll på Malaysia, var kan man vindsurfa&hyra prylar, är det monsun i februari eller ska man vänta till mars, finns det vind överhuvudtaget…

    – jag *vet* att det dräller av bättre surfspots men nu har jag vägarna förbi där och vattnet är i alla fall varmare än här. Gillar inte klirret av isbitar under vintersäsongen 🙁

    calle svarade 22 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • petter

    Medlem
    3 december, 2001 vid 08:02

    Vet att Kuantan ingår i Asian Windsurfing Tour så där kan man
    ju tycka att det borde gå att hyra grejer. Har dock egentligen
    ingen aning…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 december, 2001 vid 16:43

    Har varit i Malaysia en del och det blåser mycket sällan. Monsunen är nog inte så mycket att hoppas på då det blåser apa i en timme och sedan blir vindstilla! (och regnet skall vi inte tala om…).

    Det jag tror kan vara bäst är nog Kota Kinabalu. När jag var där var det vackert väder och stadig vind c:a 8 m/sek. Jag flög söderut längst kusten samma dag och såg att vinden var ganska lokal runt den norra delen av East Malaysia. Ner mot Brunei var det inga vita gäss längre och i Bintulu, där jag landade var det vindstilla.

    Det finns även ställen att hyra bräda på i Kota Kinabalu. Dels vid Shangri-La Tanjung hotell samt vid stranden utanför hotellet. Utrustningen verkar inte hålla någon högre klass, men en liten bräda kan man nog få tag på.

    Lycka till, berätta gärna hur det gick!

    /Anders

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 december, 2001 vid 22:11

    Har du kollat denna hemsida? Står inte om Malaysia men rätt mycket om asiatisk windsurfing och en del om vädersystem.
    http://www.surfasia.com/
    /Seasurf

  • sia

    Medlem
    5 december, 2001 vid 15:59

    Taaack för tipsen (och skriv gärna fler om ni har, jag sticker först i februari)

    Annars återkommer jag framåt vårkanten med winds.rapport “sia siar om malaysia”
    samt nationell promotiontur med boken, filmen, pusslet, Tshirten…
    (har någon sett Harry Potter-brädan ännu? Jag bara väntar 😉

    /sia

  • calle

    Medlem
    6 december, 2001 vid 06:42

    Kolla Niel prydes sida, dom sponsar väl “Asian windsurfing tour(?)” och har en lista på uthyrningsställen runt om i världen, du kanske hittar något.
    /Calle

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vind&surf i Malaysia…?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.