Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurf i Sigtuna

Taggad: 

  • Vindsurf i Sigtuna

    Publicerad av ladda på 13 maj, 2013 vid 17:34

    Vilka brukar surfa i Sigtuna? Var kör ni Munkholmen, Aludden eller Strandpromenaden? Känns som att de var flera segel på fjärden under förra säsongen än på många år. Dels nya lokala förmågor men också fler från Sthlm/norrort.

    peteza svarade 10 år, 9 månader sedan 7 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • fnassel

    Medlem
    14 maj, 2013 vid 16:39

    Konstigt att du inte fått några svar.
    Seglar själv inte Sigtuna särskillt ofta men var ute där några vändor förra året.
    Munkholmen brukar locka flertalet tror jag. men jag vet att en del går ut från Sigtunasidan också.
    Munkholmen täcker ju in ett betydligt bredare vindriktnings spektra. Bra parkering och gräs att rigga på.
    Torsdag kan bli vind! 🙂 men då kör jag nog hemmavid!

  • jr555se

    Medlem
    15 maj, 2013 vid 17:54

    Munkholmen ja. Har varit där åtskilliga gånger men blåser det inte för sub 100liters plankor verkar folk banga. . Körde i helgen och då var det faktiskt en till ute men det är ovanligt.

  • svenne

    Medlem
    15 maj, 2013 vid 19:07

    Johan, vindsurfing,se

  • peteza

    Medlem
    16 maj, 2013 vid 01:33

    Jag började surfa i Sigtuna förra hösten, både från Munkholmen och Aludden som ligger bortom hamnen. Har även gått ut från Strandpromenaden men där kan det vara svårt med parkering. Munkholmen brukar samla mest folk. Jag är fortfarande nybörjare men flera av de mest flitigaste seglarna har härjat på Sigtunafjärden sedan 80-talet, så det måste vara en helt okej del av Mälaren.

    Jag kommer definitivt surfa Sigtuna hela den här säsongen.

    Ses!

  • tim-eriksson

    Medlem
    16 maj, 2013 vid 13:21

    Liverapport från sigtuna. Blåser helt okej! Skulle utan tveka gå ut med 6.0 och 100 L nu.

  • ladda

    Medlem
    16 maj, 2013 vid 16:03

    Kul att det blev lite intresse. Och det verkar som att Munkholmen är spoten att hålla sig till. Finns Sigtuna Surfers kvar eller är alla utflyttade från småstadsidyllen?

  • ladda

    Medlem
    19 maj, 2013 vid 21:47

    Och på tal om Sigtuna Surfers, hur går det för er i UVK? Hoppas se många av Uppsalas surfers i Sigtuna i sommar.

  • poppo

    Medlem
    20 maj, 2013 vid 06:41

    UVK keep on rockin twentyfour-seven, hallå-hallå!

    uvk.se

  • ladda

    Medlem
    24 maj, 2013 vid 21:12

    Både lör och sönd ser kanon ut. 10-11 ms i byarna och ok väder. I helgen blir det Munkholmen for sure.

  • ladda

    Medlem
    14 juni, 2013 vid 07:41

    Ni som surfar i Sigtuna kan gå med i den här gruppen: https://www.facebook.com/#!/groups/198273656988012/

  • peteza

    Medlem
    31 juli, 2013 vid 20:56

    Alla ni som brukar, har gjort eller vill testa surf i Sigtuna borde gå med i den här gruppen. Dagliga uppdateringar och bilder.

    Sigtuna Vindsurfing

    https://www.facebook.com/groups/198273656988012/

  • peteza

    Medlem
    15 augusti, 2013 vid 19:55

    Idag har vi installerat en vindmätare för Sigtunafjärden. Kan bli en bra höst på Mälaren!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurf i Sigtuna

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.