Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurf i Tarifa

  • Vindsurf i Tarifa

    Publicerad av anonym-anvandare på 3 september, 2002 vid 15:53

    Jag tänkte sticka ned till Tarifa ett par veckor i oktober och surfa. Är det någon som vet hur det funkar med uthyrning där nere? Borde man hyra bil eller är det schysst surf vid uthyrningsställena? Vilken är bästa stranden om man inte vill ha allt för tuffa förhållanden.

    anonym-anvandare svarade 21 år, 11 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • getwet

    Medlem
    3 september, 2002 vid 17:10

    “sök” på Tarifa och gå en 6-12 mån bak i tiden så får du svar på dina frågor plus en massa annat. Ha det så kul på det enligt mig bästa surfstället som finns.

  • borje

    Medlem
    4 september, 2002 vid 07:06

    Eller gå in på http://www.worldwindsurf.com där finns en del.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 september, 2002 vid 09:23

    Jag tror att du väljer en bra tid att åka ned till tarifa, du kommer inte att behöva trängas så hemskt mycket. Dessutom är boendepriserna betydligt mer humana vår och höst jämfört med sommaren.

    Uthyrningen vid Hurricane hotell har öppet året runt så det fungerar, det är bra att segla. uthyrningen vid Dos Mares brukar stänga kring oktober så där är jag inte säker på att du hittar något (men troligtvis har de fortfarande öppet). Bra seglind där med.

    Vill du ha lite mer vågor åker du ca fem mil norrut till los caños de mecca. Hurricane har – åtminstone sommartid – uthyrning där med. Jag tror att de äger det lilla hostalet la madriselvca som ligger i Caños och det är där du hyr material om du är där. Du bör dock kolla med Hurricane i tarfifa först då jag misstänker att det måste bokas i förväg. Mer info hittar du på http://www.tarifa.net

    trevlig resa!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 september, 2002 vid 10:21

    jag tänkte dra ned de två 1:a veckorna i okt, hur åker du?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 september, 2002 vid 13:49

    Hola
    Jag var där för några veckor sedan, och planerar att åka dit i början på oktober igen. Jag är rookie på windsurfing o provade lite, nu funderar jag på att ta en kurs i kite-surfing.
    Du behöver inte ha bil, det går bra med bussar från staden utmed stranden. Hör av dig om du har fler frågor!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurf i Tarifa

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.