Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfa i Prasonisi !?

  • Vindsurfa i Prasonisi !?

    Publicerad av e-hansson på 22 juni, 2011 vid 17:41

    Funderar på att ägna mig åt i stort sett enbart vindsurfing i Prasonisi tre veckor i sommar, lite rom också kanske. någon som har erfarenhet av stället ?

    Dom jag åker ner till är kitesurfare så vore skoj att höra från någon som varit där och vindsurfat om hur det är, – antar att det är skitbra. =)

    e-hansson svarade 12 år, 10 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • swingout

    Medlem
    23 juni, 2011 vid 12:19

    Tjena

    Jag var i Prasonisi förra året första veckan i Juni. Precis början på säsongen så all material och personal var fortfarande fräscha 🙂
    Vinden hade inte kommit igång riktigt ordentligt ännu, men när man ser vad det är för brädor och segel dom har i uthyrningen (http://www.prasonisi.com) så verkar det ju vara bra med vind under sommaren. Surfade väl 4 av 7 dagar.
    Kul att kunna speeda runt på en JP slalom på förmiddagen i perfekt platt vatten, och sedan norpa en twinser vågis och sticka ut i vågorna på eftermiddagen!

    Bodde på Lighthouse I. Trevligt men basic. Prasonisi ligger ju i ett naturskyddsområde så det är väldigt lite bebyggelse runt omkring. Om du letar efter rajtan tajtan är det kanske inte prefekta stället. Men det kanske blir goa strandpartyn när camparna är där.

    Är väldigt sugen på att sticka dit igen.

  • e-hansson

    Medlem
    23 juni, 2011 vid 18:21

    Kul att höra. Jag kollade på prasonisi center och dom hade ju alla northsegel, utom duke?! jätte konstigt och tråkigt för jag har själv duke och gillar dom…och så hade dom ju alla fanatic och starboard brädor så där finns ju en hel del att testa.

    Dom jag ska ner till bor i tält på stranden hela sommaren så det ska jag med göra=) Åker ju dit för att surfa inte festa men det kanske kan bli nån tur till rhodos stad på andra sidan ön,. Får hoppas att det blir några strandpartyn 😉

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfa i Prasonisi !?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.