Vindsurfa när det regnar åska?

Taggat: 

This topic has 4 svar, 3 deltagare, and was last updated 3 weeks, 5 days sedan by  MrQuality-MrStoke.

• Författare
     Mark M 
    Deltagare

Vågar man ge sig ut när det regnar lite? Man hör nästan aldrig att det åskar i Skåne. Krävs ju värme. Så om det har regnat hela fm kan man bege sig ut i regnet vid 11 tiden. Bättre kanske och undvika? 🙁

Finns tidigare ett ämne om detta men tycker inte man riktigt svarar på om folk vågar ge sig ut när det regnar.

mexi_ 
    Deltagare

Jag seglar oavsett om det regnar eller inte, men aldrig när det åskar 🙂
    Vid minsta antydan till åska åker jag in och avvaktar tills det gått över.

1 användare tackade författaren för det här inlägget.
     Mark M 
    Deltagare

Tack för svaret!

Risken för att bli träffas av blixt finns väll där alltid. :/ Men borde vara låg om man inte hör något. Problemet är även om man inte hör nått så kan åskan slå ner. Vet inte hur jag ska göra. Såg nån kursskola som skrev vi seglar även om det regnar. Men de vill ju tjäna pengar.

Mark M 
    Deltagare

På kustväder står det risk för åska 2% nu när det regnat o lite mulet. Onödigt och riskera eller åka ut ändå. Man har ju små barn o tänka på.

MrQuality-MrStoke 
    Deltagare

Jag brukar kolla här innan jag ger mig ut när är dåligt väder. Annars jag har surfat i regn, snö, utan problem.
    https://www.lightningmaps.org/?lang=sv

www.challengersails.se

2 användare tackade författaren för det här inlägget.
Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2021 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account