Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfa när det regnar åska?

Taggad: 

  • Vindsurfa när det regnar åska?

    Publicerad av markm på 25 maj, 2021 vid 18:19

    Vågar man ge sig ut när det regnar lite? Man hör nästan aldrig att det åskar i Skåne. Krävs ju värme. Så om det har regnat hela fm kan man bege sig ut i regnet vid 11 tiden. Bättre kanske och undvika? 🙁

    Finns tidigare ett ämne om detta men tycker inte man riktigt svarar på om folk vågar ge sig ut när det regnar.

    mrquality svarade 2 år, 11 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • mexi_

    Medlem
    25 maj, 2021 vid 18:30

    Jag seglar oavsett om det regnar eller inte, men aldrig när det åskar 🙂
    Vid minsta antydan till åska åker jag in och avvaktar tills det gått över.

  • markm

    Medlem
    25 maj, 2021 vid 19:43

    Tack för svaret!

    Risken för att bli träffas av blixt finns väll där alltid. :/ Men borde vara låg om man inte hör något. Problemet är även om man inte hör nått så kan åskan slå ner. Vet inte hur jag ska göra. Såg nån kursskola som skrev vi seglar även om det regnar. Men de vill ju tjäna pengar.

  • markm

    Medlem
    25 maj, 2021 vid 20:02

    På kustväder står det risk för åska 2% nu när det regnat o lite mulet. Onödigt och riskera eller åka ut ändå. Man har ju små barn o tänka på.

  • mrquality

    Medlem
    28 maj, 2021 vid 10:08

    Jag brukar kolla här innan jag ger mig ut när är dåligt väder. Annars jag har surfat i regn, snö, utan problem.
    https://www.lightningmaps.org/?lang=sv

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfa när det regnar åska?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.