Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfare i Helgasjön(Växjö)

  • Vindsurfare i Helgasjön(Växjö)

    Publicerad av johan_m på 24 maj, 2011 vid 19:09

    Hur ser det ut med surfare som brukar köra i Helgasjön (Växjö). Har förstått utifrån hemsidan att det är fillialen som gäller på alla vindar utom väst då man får ta sig runt till skälsnäs.

    Det jag tänkte kolla nu är vilka som brukar vara ute, har träffat några av er någon gång kanske men kan vara skoj att inte vara själv på vattnet om man skall ut.

    johan_m svarade 12 år sedan 4 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • chrille4t

    Medlem
    16 juli, 2011 vid 07:10

    Hej! Det ser rätt dåligt ut tror jag vad det gäller klubben. Själv har jag en stuga mellan Evedal och Sandsbro ,den ligger precis vid sjön. Funkar i alla vindar nästan… Vid västligt får man simma ut en bit innan det blir ren vind.
    Vore kul och träffas där eller någonannanstans!

  • johan_m

    Medlem
    16 juli, 2011 vid 09:10

    Ok, man ser ju några ute lite nu och då så de är ju en del som håller på iaf. Men de vore ju skoj att träffas nånstans när det blåser och köra, blir ju mkt roligare om man är fler.

  • chrille4t

    Medlem
    17 juli, 2011 vid 06:13

    Absolut, du kan väl maila ditt telnr. till paul3922@spray.se så kan vi bestämma något. Är på Gotland nästa vecka men sen hemma igen.

  • michaelalexander

    Medlem
    2 maj, 2012 vid 09:13

    Jag är nyflyttad till växjö men har vindsurfing prylar.. började lära mig en den förra året, vill komma igång igen. Hur mycklet vind krävs där, är de plattvatten?

    Kan man höra av sig på samma mail som stod i inlägget över?

    /Alex

  • peter-b

    Medlem
    2 maj, 2012 vid 11:12

    Hej
    Du kan åka till Fillialen, det ligger några km norr om flygplatsen mot ör.
    Här kan du segla på alla vindar utom väst, rak syd är klart bäst. På Fillialen
    Står en byggbod, en båt och en skylt Surf klubb.
    Hoppas du hittar.

  • michaelalexander

    Medlem
    4 maj, 2012 vid 12:54

    grymt!

    Tack för tipset, har du någon bra sida där jag kan titta vindprognos för växjö?

  • chrille4t

    Medlem
    5 maj, 2012 vid 07:43

    Kolla på dmi.dk ,tror att den stämmer bäst.

  • johan_m

    Medlem
    7 maj, 2012 vid 17:11

    Några som varit ute i år? Hoppas bara på vind nu så blir premiären.

  • chrille4t

    Medlem
    12 maj, 2012 vid 05:50

    Jo jag har provat senast igår fredag, otroligt byigt ,gick inget vidare ,trots bara 4,7m2. Har det blivit någon premiär för dig?
    Skaffat formulagrejor till i år. Är det något du provat?

  • johan_m

    Medlem
    13 maj, 2012 vid 20:02

    har inte haft min premiär ännu, en långvarig förkylning har satt stopp men nu verkar den ha gett med sig. så nu ska de bara bli vind så ska jag göra min premiär, tyvärr är jag bortlovad till mina svärföräldrar över Kristi flygare, så blir ingen premiär på Haga då heller. har inte testat formula och har inga planer på att kitta upp mig på det heller.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfare i Helgasjön(Växjö)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.