Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Vindsurfing i Mexico

  • Vindsurfing i Mexico

    Publicerad av kine på 23 augusti, 2002 vid 16:43

    Skå åka till mexico i november och undrar om det är någon som har erfarenheter och tips på var man kan surfa. Ska resa runt en del så jag tänker inte ta med grejer utan kommer att hyra där när jag ska surfa. Priser? länkar? Jag söker inga brutala ställen men gärna vågförhållanden.
    Tackar!

    /henke

    xavier svarade 20 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • poopzilla

    Medlem
    27 augusti, 2002 vid 16:34

    OM du kan ta dig till Baja så ska ju Punta San Carlos vara outstanding. Kolla Solo Sports hemsida.
    http://www.solosports.net/

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 oktober, 2002 vid 20:06

    La Ventana, La Brialles, San Carlos

    Kolla in velasurf.com’s baja section

    bajajoe.com

    Anders

  • kine

    Medlem
    16 oktober, 2002 vid 11:36

    fick höra att Puerto Escondido, lite söder om Acapulco skulle vara bra. Ngn som hört talas om stället?

  • kine

    Medlem
    3 maj, 2003 vid 11:33

    Hola!
    Tänkte briefa lite om mina intryck efter en månad i mexico för er som inte åker till Baja. Jag var på västkusten (runt Acapulco) och på Yucatan (Cancun, Playa d Carmen mm). Inga kanonställen om du ska vindsurfa men det går. På västkusten var det inget läge nånstans där vi var. På Yucatan däremot så kunde bli riktigt bra emellanåt.
    Typiska turistställen som Cancun och Playa del Carmen kan funka om riktningarna blir rätt. Hyra är inte att rekommendera om du är van vid hyfsat nya grejer. det är 90-tal och freeride som gäller på de flesta seriösa ställen, dessutom dyrt. Oftast hyr de ut per timme.
    I cancun däremot så hittade jag en snubbe som kallas för Pancho och som precis hade startat upp ett surfcenter alldeles där Zona Hotelera börjar. han hade NP-segel (03:or) och kolbommar. brädorna var sådär men det fanns en AHD freestyle och en massa freeride. han har säkert köpt mer grejer nu om affärerna går vägen. Tyvärr kostade det runt 3-400 pesos för en timme men det gick att deala lite om man hyrde mer. Det blåste som f-n när jag var där och jag körde 5.0 och 4.5, ganska bra vindvågor blev det oxå, längre ut.
    Hasta luego,
    henke

  • xavier

    Medlem
    18 augusti, 2003 vid 13:10

    Var i centralamerika 2001 i 5 mån och hörde mycket gott om vågsurf i Puerto Escondido… stora vågor med en “läpp” som inte var av denna världen. dock hörde jag ingen som hade vindsurfat där… (kanske säger något om stället, eller så säger det är en konsekvens av att jag inte träffade många vindsurfare över huvudtaget…)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Vindsurfing i Mexico

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.