Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Vindsurfing i östra Australien?

  • Vindsurfing i östra Australien?

    Publicerad av macl3an på 14 april, 2006 vid 14:31

    Hej,

    Tänkte spendera några månader i Australien och NZ. Min resekamrat är inte riktigt lika surfintresserad som jag, så jag tror inte jag lyckas locka över honom till Australiens västkust. Därför tänkte jag höra hur det ser ut på Australiens östkust? Hur är det med vindsurfing där? Eller är det bara vågor som gäller?

    Vår tanke var att köpa en bil där och köra runt. Skulle ni rekommendera att ta med sig sin egna bräda eller är det rätt lätt att fixa där?

    Lite övriga tips? Tack på förhand!

    el_duderino svarade 18 år sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • sm00rph

    Medlem
    16 april, 2006 vid 10:45

    ehm, varför östkusten? finns väl bara en stad där?

  • macl3an

    Medlem
    18 april, 2006 vid 14:48
    sm00rph wrote:
    ehm, varför östkusten? finns väl bara en stad där?
    Nu tror jag du blandar ihop saker. Det är Australiens västkust, där det bara finns en riktigt stor “stad”, nämligen Perth. På östkusten däremot ligger det betydligt fler städer, bland annat Sydney. Så nu när min kompis mest vill till östkusten, undrar jag hur vindsurfmöjligheterna ser ut där!
  • sm00rph

    Medlem
    18 april, 2006 vid 15:40
    MacL3an wrote:
    sm00rph wrote:
    ehm, varför östkusten? finns väl bara en stad där?
    Nu tror jag du blandar ihop saker. Det är Australiens västkust, där det bara finns en riktigt stor “stad”, nämligen Perth. På östkusten däremot ligger det betydligt fler städer, bland annat Sydney. Så nu när min kompis mest vill till östkusten, undrar jag hur vindsurfmöjligheterna ser ut där!

    aah jo de har du rätt i! ursäkta 🙂 ingen aning hur de är där.. men se upp för hajarna ;P

  • pure

    Medlem
    18 april, 2006 vid 18:45

    http://www.windsurfing.org/nsw.htm — men det hade du säkert redan hittat… var i australien för några år sedan men bodyboardade bara en hel del runt wollongong och upp längs kusten när vi gjorde en roadtrip men såg aldrig nån som vindsurfade.. men det finns ju självklart nånstans.. ett tips: FRASER ISLAND är grymmt kul. Köra stor militär jeep i sandynorna och kampa i “vildmarken” och inte så farligt dyrt..

  • calle

    Medlem
    21 april, 2006 vid 14:35

    Byt polare!
    Nä, såklart inte men kolla in på neil pryde’s hemsida det finns något hyrställe precis norr om Sidney. Jag var där för massor av år sedan men seglade aldrig.
    / Calle

  • macl3an

    Medlem
    22 april, 2006 vid 13:33

    Tack för tipset! Såg att det fanns lite även i östra australien, men samtidigt verkar det ju inte särskilt populärt i jämförelse med WA. Skulle verkligen vara intressant att prata med någon som faktiskt har spenderat några veckor med att surfa där.

  • el_duderino

    Medlem
    24 april, 2006 vid 07:31

    Bodde i Newcastle ett halvår och såg vindsurfare kanske 3-4 gånger.
    Men uppenbarligen fanns där en hel del vindsurfare, för när det väl blåste upp så va dom inte sena kan jag säga. Undrar bara var dom håller till annars….
    Fanns även en surfshop i Newcastle närområde + en sjö där jag vet att man kan köra. Kommer inte ihåg vad den heter just nu, men det kan man se på en karta.
    I Sydney finns ett antal vindsurfshoppar.

    Jag hade planer på att vindsurfa när jag va där nere, men dom planerna ändrades snabbt och det blev vågsurfing för min del.

    Men uppenbarligen finns det folk som vindsurfar så………. ??

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Vindsurfing i östra Australien?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.