Senaste nytt Forums Vindsurfing i Thailand?

  • Vindsurfing i Thailand?

    Publicerad av maca på 4 november, 2003 vid 16:11

    Funderar på en resa med tjejen till Thailand i vår. Min fråga är då om det finns något surfcenter där och om det blåser något överhuvudtaget?

    /André

    tobba svarade 20 år, 7 månader sedan 7 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • karapp

    Medlem
    5 november, 2003 vid 06:47

    Ska oxå till thailand feb till april… finns det nått bra surf ställe? Hur e utrustningen?

  • inge

    Medlem
    7 november, 2003 vid 10:07

    Kolla på detta, kanske kan vara något!

    http://www.wannasurf.com/spot/Asia/Thailand/

    http://www.thaiwave.com

    /Inge

  • surferboy_criss

    Medlem
    14 november, 2003 vid 15:49

    jag ska kanske oxå till thailand med tjejen men går det inte att våg eller vindsurfa där i feb så vägrar jag följa med. Någon som har mer info eller har varit där o surfat ?
    Alohaaa

  • jeppepeppe

    Medlem
    15 november, 2003 vid 11:38

    Var i Thailand i januari förra året och det finns en del möjligheter att windsurfa. Vi var dels på Koh Samui där det i princip fanns några Starboard Start med nybörjarsegel att segla med, dock var det inte särskilt mycket vind att skryta med… Phi Phi hade en uthyrare på norra delen av ön som hade några riktigt gamla Cobra brädor men en del nyare schyssta cambersegel. Dessutom blåste det i princip varje eftermiddag som vi var på Phi Phi, lagom för planing med ett 6,5m2 cambersegel, så Phi Phi var hyfsat! På Phuket bodde vi i Kata och där fanns det en uthyrare nere vid stranden som hade en del brädor från slutet av 1990-talet och en hel del segel. Här blåste det också i princip varje dag.

    Men, den bästa windsurfingen i Thailand lär vara kring Hua Hin och Pattaya, där formula verkar vara ganska stort. Här finns det också en hel del uthyrare av mer modern utrustning! Kan dock säga att även om det blir lite windsurfing så är Thailand riktigt schysst och definitivt värt att följa med till! laugh.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 november, 2003 vid 17:43

    Sitter pa Bangkoks flygplats och forsoker fa tiden att ga. Kommer fran Kina, men stannade till i Hua hin pa vagen hem for att “reka” lite. Hua hin lar vara det basta vindsurfing stallet pa Thailand. Fran Nov-Jan blaser det en N-O trade wind. Det blaser ofta nagra dagar i strack och minskar sedan for att bli vindstilla nagra dagar. Det kan bli ganska kraftiga vindar i mitten av blasperioden, med upp till 35-40 knop vind. Jag lyckades givetvis pricka in dom dar vindstilla dagarna, men forra veckan var det grymt bra enligt “localsen”. Vagorna blir uppat 3-4 meter (hmm??), men det blir ratt stokigt samt bryter nara land. Vinden blir dock nastan helt side shore!

    Feb-April kommer vinden fran Sydost (typ sjobris). Denna vind ar tydligen mycket stabilare med hog vind-sakerhet. Dock inte lika stark (15-20 knop). Kommer till 95% enligt Raam pa Kite centret. Det blir dock inga vagor vid S-O.

    Uthyrning ar det samre med. Det finns en Engelsman (Roger) som du hittar sippande pa en ol nere vid vattnet, pa sodra delen av stranden (mellan Kite centret och Hyatt). Han har lite aldre Slalom brador samt ett gang Tushingham segel (01??). Han tar 500 battingar per timme. Lite langre soderut, vid Hyatt resort kan du oxa hyra prylar, men dom hara bara ett 6,4 segel idag samt 2 starbord “pramar” och en gammal F2 slalom. Snacka med killen som skoter uthyrningen (Prapin) sa kan du slippa extra avgift pa 250 bath om du ej bor pa Hyatt. Hyra kostar 700 Bath per timme. Prapin har tydligen varit rankad no.2 i Thailand (lite kuriosa…)

    Sorry, men forvanta er inga superforhallanden eller vidare bra prylar… Pa Kite centret har dom battre saker. En Kite kurs kostar c:a 2000 kr for tre dagar, sa det tanker jag nog satsa pa nasta gang jag har vagarna forbi.

    Roger namde om en Gunnar (eller nagot) fran Sverige som skall ta med sina prylar till Huahin i vinter. HAn kommer tydligen fran Gotland?? Nagon som vet mer?

    Ha det!

    Anders B

  • tobba

    Medlem
    16 november, 2003 vid 21:18

    Jag var på Phuket i Thailand över jul/nyår för 2 år sen i 2 veckor och det blåste inte ett jota på hea tiden. Det världelösaste landet jag har varit i, skitvarmt och 0 vind. Det ända häftiga vi gjorde var att snorkla runt bland alla firrar på Phi Phi Island.
    Hoppas att du får det bättre!
    Tobbe

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing i Thailand?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.