Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfing i Thailand?

  • Vindsurfing i Thailand?

    Publicerad av billing på 21 november, 2007 vid 15:10

    Tja!

    Finns det något ställe i Thailand att vindsurfa på? Ska dit i december med familjen och kommer hålla mig i Krabi.

    /Jocke

    swe-514 svarade 16 år, 2 månader sedan 9 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • simpa

    Medlem
    21 november, 2007 vid 18:07
  • billing

    Medlem
    21 november, 2007 vid 19:52

    okej, thanks! det är ingen som vet något i Krabi/ao nang?

  • rooster

    Medlem
    22 november, 2007 vid 11:28

    @Billing 429916 wrote:

    okej, thanks! det är ingen som vet något i Krabi/ao nang?

    Det blåste aldrig när vi var där i a f och jag såg inget med segel ö h t…

  • svenne

    Medlem
    22 november, 2007 vid 11:48

    Sök på konfen och du skall finna.
    (kontentan är väl att Thailand mest är sol å bad och mindre surf)

  • zoffe

    Medlem
    22 november, 2007 vid 13:09

    Hej,jag var i Thailand Januari förra året en en enda vindpust på 18 dagar.Lesen för din skul.Men varför inte prova på vågsurf?.Det fins ju andra platser på jorden som Domikanska där är det bra för att familien kan bada i polen eller havet när du surfar plus att det fins 4 utthyrare direkt på stranden.

  • bicless

    Medlem
    24 november, 2007 vid 23:31

    Jag har lagt ner ett par timmar på att leta upp tips om thailandsurf både här på konfen och ute i vilda webben. Tyvärr är resultatet magert. Inga riktigt vindsäkra spotar (dålig vindstatistik i alla fall) och rätt få uthyrningsställen.
    Något bättre förutsättningar för kitare.
    Jag har nu lyckats lagt om min familjen-kombi-resa till annat land 🙂

    Bicless

  • Oregistrerad

    Gäst
    25 november, 2007 vid 14:55

    Åk till Fillipinerna istället.
    Buracay har mycket bra plattvatten surf en göttt om vind samt en av värdens finaste stränder.
    Soltakskungen på utedesign.com

  • schmitz

    Medlem
    1 december, 2007 vid 18:50

    Jag åker snart till Phuket i Thailand och hittade till min förvåning följande prognos:
    http://www.windguru.cz/int/index.php?sc=310

    Är det väldigt ovanligt med så mycket vind i Thailand?

  • billing

    Medlem
    1 december, 2007 vid 23:57

    Dedär ser ju trevligt ut! när åker du dit? ska till krabi den 12

  • zoffe

    Medlem
    2 december, 2007 vid 13:55

    det var inte mycket vind det är knop dela med 2. 17=8,5.

  • schmitz

    Medlem
    2 december, 2007 vid 18:39

    Jag åker till Phuket den 12e. Kanske rentav samma plan? Du också från kastrup?

  • billing

    Medlem
    2 december, 2007 vid 19:07

    Okej! åker från arlanda

  • swe-514

    Medlem
    1 mars, 2008 vid 04:29

    Kanske lite sent inlägg, Jocke, men kanske till en annan gång?

    http://www.surfspotthailand.com/surfspotthailand_main.html

    Nyöppnad windsurfing/kite club (uthyrning) i Hua Hin, som troligen är det mest vindsäkra stället i Thailand. Mkt fin lång strand och enormt mycket kitare, men finns klart plats, även för oss – “herderliga” Windsurfare ;-). Tyvärr ingen Formula-utrustning att hyra, ännu.

    (Är i Hua hin med min familj från Jan-juni och hittills har det varit bra med vindarna……)

    /Rikard

  • kalle57

    Medlem
    1 mars, 2008 vid 12:01

    Ett alternativ till Thailand o sydostasien överhuvud taget är Mauritius. Där blåser det alltid en stadig bris från öster. Där jag bodde var det även långgrunt hur långt ut som helst + att ett rev skyddar från stora vågor. Här var det alltså plattvattensurf som gällde men mycket bra sådant och perfekta förutsättningar. Finns säkert vågsurf också på sina ställen.

    Nu kanske någon tror att man måste vara multimiljonär för att välja Mauritius istället för Thailand men då har ni fel. Det är dyrare att åka dit men väl där så går inte många tusenlappar. Hade själv halvpension och bräda, jollar o hobie-cats gick att låna (gratis alltså!) på hotellstranden. En grogg på hotellet kostade 40 spänn o lunch på byn runt 50 om man nu inte klarade sig på den stadiga frukosten o 3-rätters på kvällen. När det är varmt så äter man ju inte så mycket som hemma trots surfaktiviteter.

    Ett bra tips för ett annorlunda resmål om man tröttnat på Thailand för tillfället.

  • swe-514

    Medlem
    5 mars, 2008 vid 13:32

    :cool2: @SWE 514 448476 wrote:

    Kanske lite sent inlägg, Jocke, men kanske till en annan gång?

    http://www.surfspotthailand.com/surfspotthailand_main.html

    Nyöppnad windsurfing/kite club (uthyrning) i Hua Hin, som troligen är det mest vindsäkra stället i Thailand. Mkt fin lång strand och enormt mycket kitare, men finns klart plats, även för oss – “herderliga” Windsurfare ;-). Tyvärr ingen Formula-utrustning att hyra, ännu.

    (Är i Hua hin med min familj från Jan-juni och hittills har det varit bra med vindarna……)

    /Rikard

    Glömde nämna att Vind-Säsongen är från nov t o m april. Under sommaren är Phuket, Koh Samui och Pattaya vindsäkrare.

    /Rikard

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfing i Thailand?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.