Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Vindsurfing med UCPA?

  • Vindsurfing med UCPA?

    Publicerad av linkon på 7 april, 2014 vid 19:35

    Är det någon som har erfarenhet av vindsurfing på de olika center som UCPA erbjuder? Tänker då framförallt på vinden…
    Tänker åka v 28.
    Konceptet med UCPA är toppen, men inte så skoj om det är vindstilla en vecka. Då kan jag hellre åka nån annanstans. Vill gärna höra om andras upplevelser!

    finafisken svarade 8 år, 12 månader sedan 9 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • rickard_nr1

    Medlem
    7 april, 2014 vid 19:46

    de här är jag med nyfiken på, sällskap kanske?

  • svenne

    Medlem
    7 april, 2014 vid 21:01

    Det beror på vad du vill ha ut av det…

  • linkon

    Medlem
    8 april, 2014 vid 08:04

    @Svenne 722283 wrote:

    Det beror på vad du vill ha ut av det…

    Jo såklart. Jag har åkt skidor med UCPA massor av gånger så jag har koll på konceptet och jag gillar det. Men jag vill ju gärna ha bra vind… och jag har hittills hört ett par tveksamheter kring vinden på de orter där centren är. Är intresserad av att höra om någon varit där och vet bättre…

    (Det vill säga, det får gärna blåsa planingsvind.)

  • linkon

    Medlem
    8 april, 2014 vid 08:11

    @Rickard_nr1 722274 wrote:

    de här är jag med nyfiken på, sällskap kanske?

    Vi är två tjejer som funderar på Giens eller Port de Bacares v 28. Häng på! Men som sagt… osäker på om man vågar chansa på vinden. Det finns andra ställen som är mer vindsäkra på sommaren misstänker jag…

  • svenne

    Medlem
    8 april, 2014 vid 10:21

    @Linkon 722285 wrote:

    Jo såklart. Jag har åkt skidor med UCPA massor av gånger så jag har koll på konceptet och jag gillar det. Men jag vill ju gärna ha bra vind… och jag har hittills hört ett par tveksamheter kring vinden på de orter där centren är. Är intresserad av att höra om någon varit där och vet bättre…

    (Det vill säga, det får gärna blåsa planingsvind.)

    Planingsvind? Sure, vill du plana med 4.5 eller 9.5?
    Giens (Hyères) är en bra anläggning. Eller, ska nog säga var för det är rätt länge sen jag var där. Vill du bara löka runt eller vill du träna gippar etc? Om det är “bli bättre” som räknas så är vinden inte lika viktigt som att instruktörerna är bra. Det fanns ett par bra instruktörer förr i tiden men det förändras ju och de lär inte vara kvar idag. Mistralen trycker på över sandreveln och det blir bra fart på grejerna och platt vatten, riktigt najs faktiskt. Ju senare på sommaren man åker desto sämre blir Mistralen. Efter juni ska man nog inte räkna med mycket tryck alls. Då blir å andra sidan resorna dit betydligt dyrare så juni är att föredra av flera anledningar.

  • linkon

    Medlem
    8 april, 2014 vid 18:45

    Precis den input jag var ute efter! Thanks.

  • plettil

    Medlem
    8 april, 2014 vid 19:38

    L’aber Wrach är också mycket fint. Lite olika västkustens, men det är inte så sakers för vinden på v28. Du ska fråga på W33 forumet i engelska vad är bättre mellan Port Bacares och Gien.
    Lycka til.
    Plettil

  • docloop

    Medlem
    27 maj, 2014 vid 07:28

    Tja

    Har varit i Hyeres typ 3 ggr. Väldigt trevligt ställe, men vinden är sådär under sommaren. oftast ganska osäker prognos och vinden kommer oftast på andra sidan halvön.
    Skulle nog kolla på center som ligger närmre Leucate o i Bretagne.

  • gujo

    Medlem
    12 maj, 2015 vid 12:11

    Lät kul det, har ni bokat något av detta ännu?

  • gujo

    Medlem
    12 maj, 2015 vid 12:12

    @Linkon 722286 wrote:

    Vi är två tjejer som funderar på Giens eller Port de Bacares v 28. Häng på! Men som sagt… osäker på om man vågar chansa på vinden. Det finns andra ställen som är mer vindsäkra på sommaren misstänker jag…

    Lät kul det, har ni bokat något av detta ännu?

  • mag

    Medlem
    12 maj, 2015 vid 13:09

    Längre norrut, t ex kring Lacanau kan ni alltid vågsurfa om brisen inte kommer. Det brukar blåsa en bris längs kusten på eftermiddagarna. Starkare bris på vissa platser.

  • parmezzan

    Medlem
    12 maj, 2015 vid 13:14

    Är också rätt intresserad av detta, men är som sagt osäker på vindsäkerheten, vilket tidigare har nämnts. Kanske går det att få tag i vindstatisk från de olika centerna UCPA har.

  • finafisken

    Medlem
    20 maj, 2015 vid 13:31

    Jag funderar på port Barcarès v26. Någon som varit där?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Vindsurfing med UCPA?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.