Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfing på Bali?

  • Vindsurfing på Bali?

    Publicerad av jeppe på 9 mars, 2002 vid 18:41

    Tjena tjena!

    Skall semestra i Bali två veckor i slutet av mars.
    Har nån konfare varit där och vindsurfat? Jag vet att vågsurfingen är av världsklass men hur är det med vindsufing? Finns det uthyrningsställen? Vad bör man tänka på? Priser?

    Jeppe TS

    ben-hogan svarade 22 år, 3 månader sedan 5 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 mars, 2002 vid 19:30

    Jag var på Bali i en månad för några år sedan, och någon vind såg jag aldrig tyvärr. Men det är ju bara att surfa iställe.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 mars, 2002 vid 19:30

    Jag var på Bali i en månad för några år sedan, och någon vind såg jag aldrig tyvärr. Men det är ju bara att surfa iställe.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 mars, 2002 vid 20:00

    Satsa på våg surf men om du absolut vill segla så dra till Sanur där kan du hyra grejer tyvärr så är dom från typ 80.
    Men det är ju faktist så att är man på bali så våg surfar man.

    Dra till Cangu eller Green ball fina ställen och inte mycket crowd. Men i green ball så finns det ett gäng kärringar som är jävlit irriterande de tjatar järnet!!

  • surferic

    Medlem
    10 mars, 2002 vid 09:07

    Hello teammate!

    Jag håller inte riktigt med Simon angående uthyrningen i Sanur. När jag var där för två år sedan hittade jag vid ett av de stora hotellen i Sanur en uthyrning som hade F2/Pryde pryttlar som “bara” var ett år gamla. Jag snackade med en local där som sa att Sanur kunde bli riktigt bra när det är “dry season” maj-okt. Vad som bra med indonesiska mått vet jag inte. Under den månad jag var där, februari för två år sedan var det i alla fall inte mycket vind.
    Vad det gäller surfing så är det nog säkrast att hålla till på ostkusten eftersom det fortfarande är blötsäsong. Nusa Dua, Sri Lanka, Turtle island, Hyatt Reef, Tandjungs lefts/rights och Sanur Reef är alla högklassiga spots.

    3vlig resa!

    Eric TS.

  • borje

    Medlem
    10 mars, 2002 vid 10:02

    Kika i senaste numret av Windsurf. de har en artikel om Bali.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 mars, 2002 vid 11:10

    Tjenare Erik och alla andra!

    Tack för tipsen. Skall kolla in Sanur hur det verkar vara, får väl hoppas att “dry season” drar igång lite tidigare i år då, typ slutet av Mars, så kanske det kan bli lite vind. Annars så blir det att prova på vågsurfing, jag antar att det finns uthyringsställen av surfprylar vid de spots som erbjuder bra vågor??

    Skall bli så jäkla skönt att komma ifrån ett tag nu, och sedan komma hem till säsongsstart i april. Får se till att åka upp till alla TS-are i Brädviken när det vankas vind framöver.

    //Jeppe TS

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 mars, 2002 vid 12:05
  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 mars, 2002 vid 12:23

    Länken fungerade inte för mig!

    /J

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 mars, 2002 vid 17:05

    http://www.the-search.net
    man blir ju inte lite avundsjuk.

  • ben-hogan

    Medlem
    12 mars, 2002 vid 18:00

    God dag,

    Var tre manader pa Bali for ett par ar sedan.

    Windsurf? Tror fan det ar slutet pa regnperioden i Mars oxa.

    Vagsurf? Men…ta en kurs.

    Ulu Watu = Vackraste plats jag nansin sett klockan 06:45 pa morgonen.

    Nusa Dua = Underbar beach, men revet ligger 1200 meter ut.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfing på Bali?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.