Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfing på Fuerteventura eller Lanzarote

  • Vindsurfing på Fuerteventura eller Lanzarote

    Publicerad av Oregistrerad på 20 april, 2006 vid 19:23

    Om man vill vindsurfa två veckor på Kanarieöarna i juli, vilken av öarna Fuerteventura eller Lanzarote bör man välja?

    Vilken ort och uthyrningsställe ska man sedan välja om man vill ha hyffsat plattvatten? Där det också finns schysst boende, typ hostel?

    Rekommenderas det att hyra en bil, eller klarar man sig bra utan?

    irieman svarade 18 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • swe-496

    Medlem
    21 april, 2006 vid 15:44

    Fuerte: Plattvatten = södra delen av ön där Sota Vento ligger. Finns uthyrning där. Mest freestyle och vågprylar dock. Corralejo på norra delen har en uthyrning lite utanför själva stan. Kommer inte ihåg vad stranden heter.

    Skulle jag åka dit igen skulle jag nog ta med egna grejer. Tyckte den utrustning de hade att hyra ut var lite sunkig och de hade definitivt inga raceprylar att hyra ut. Bil var rätt billigt att hyra på ett ställe inne i Corralejo.
    Har för mig att vi pröjsade 1000:- för en vecka. Seat Ibiza hyrde vi.

  • _frippe_

    Medlem
    21 april, 2006 vid 20:07

    Stranden uppe vid Corralejo heter Flag Beach: http://www.flagbeach.com/main.php
    Vill man ha hyfsat plattvatten så är det Sotavento som gäller. Där finns en fet uthyrning: http://www.rene-egli.com/2006/html/index-en.php I juli blåser det enligt uppgift som satan där (Sotavento).

  • mattap

    Medlem
    22 april, 2006 vid 16:30

    På Lanzarote är det Costa Teguise som gäller! Där finns nog en del plattvatten under sommaren tror jag! Var där för 2 veckor sen å fick 2h surf med 8,2 segel 🙁 Byigt längst in, men ok när man kommer ut en bit!

    Men på andra sidan ön, Famara, eller nåt liknande fanns bra vågsurfing!

    Många som inte använder resesidan nuförtiden!?

  • irieman

    Medlem
    23 april, 2006 vid 09:35
    Oregistrerad wrote:
    Om man vill vindsurfa två veckor på Kanarieöarna i juli, vilken av öarna Fuerteventura eller Lanzarote bör man välja?

    Vilken ort och uthyrningsställe ska man sedan välja om man vill ha hyffsat plattvatten? Där det också finns schysst boende, typ hostel?

    Rekommenderas det att hyra en bil, eller klarar man sig bra utan?

    Skulle nog ha valt Fuerte, har varit där ett antal ggr och Juli är väl den vindsäkraste månaden på den ön. Dels har du ju Sotavento som är mest plattvatten, fast inte bara, kan gå en del vågor där också. Annars tycker jag norra delen har roligare surf, Flag Beach t ex, är man duktig vågseglare så har du hela north shore att välja på, finns massa spots, se’n finns även även Cotillo som inte ligger så långt från Corralejo + Glass Beach som också är nära Corralejo. Vi va’ över till Lanzarote också men där surfade vi aldrig.

    Irie Man

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfing på Fuerteventura eller Lanzarote

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.