Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfing på SVT el. TV4????

  • Vindsurfing på SVT el. TV4????

    Publicerad av mr_engstrom på 9 mars, 2004 vid 22:31

    Funderar på om man skulle ta och börja tjöta lite på tv kanalerna om dom inte kan visa lite mer surfing på tv. Det räcker med ett par timmar om dagen smile.gif. Nä men man skulle väl kunna fjäska sig till någon halvtimme i veckan åtminståne, tycker man.

    Om tillräckligt många visar intresse så kanske det blir lite mer vindsurfing åt folket.

    smurff svarade 20 år, 3 månader sedan 6 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • cambo

    Medlem
    10 mars, 2004 vid 00:39

    Den enda tänkbara kanalen skulle väl va TV4+ då, där visar ju massa skit, hästprogram, frivolt och allt var det är.

    Mer surf åt folket!

  • styret

    Medlem
    10 mars, 2004 vid 07:21

    det här har varit upp tidigare och jag frågar samma grej som förra gången.
    vad är det dom ska visa då?
    visst det finns ett par filmer med god klass men efter 5 avsnitt så har dom avverkat det mesta som är värt att se och vad ska dom göra då?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 mars, 2004 vid 08:51

    Har du inte fattat att det inte ska va så mkt mer vs åt folket!? Slipper gärna alla snorungar med byxorna i knäveckan på stränderna!

  • jat

    Medlem
    10 mars, 2004 vid 19:18

    Jag vill minnas att det gjordes ett försök från denna konfen mot TV4+ för programmet Adrenalin. Ett gäng, inklusive jag, bombarderade Tv4 med förslag och önskemål om mer vindsurfing. Det gick ju föga bra… det blev ett program med 4 minuters inslag. Sedan har jag inte siktat mer vindsurfing på det programmet.
    Det krävs nog smärre hot om kidnappning etc till Tv4 för att de skall öka air-time för surfing.

  • smurff

    Medlem
    10 mars, 2004 vid 19:35

    Bara att inse att vi inte tillhör nån stor folkrörelse typ fotboll. Men lite mer surfing på tv hade inte skadat. De kanske kunde följt de största evenemangen i allafall.

  • styret

    Medlem
    10 mars, 2004 vid 20:04

    det ahr dom iofs gjort.
    NM 2002 gick på svt och dom ahr väl sänt från wave classic ett par gånger.

    grejen är att det är sällan SVT/tv4 själva går ut och försöker täcka andra arrangemang än dom riktigt stora (vm, os elitserien mfl).
    Det som behöver göras för att få sändningar från tävlingar är att helt enkelt ta tummen ur röven och försöka så gott man kan göra något själv.
    NM programmet (och efter vad jag minns och hört) och wave classic poducerades av x-ray films som dom sen sålde/gav (jag vet inte vilket) till svt.

    Jag försökte för ett tag sen sparka igång ett litet projekt att skapa nån serie kring svenska cupen, kanske ett 5-10 minuters avsnitt från varje tävling och försöka få sändningstid någonstans (typ viasatsport som verkar sända vad fan som helst) men intresset från övriga var svalt. jag tror vi blev tre eller fyra som var peppade på att försöka.

    Så ja… ska man ha nått gjort år man göra det själv.

  • smurff

    Medlem
    10 mars, 2004 vid 20:16

    Ja det är ju tur att konfen finns, så att folk kan lägga upp sina egna rullar(typ Rambo pro inc. laugh.gif). Sen kan man ju köpa filmer och reportage själv. Vet inte hur sportnyhetsbevakningen är i andra länder vad det gäller surfing/w-surf.

  • styret

    Medlem
    10 mars, 2004 vid 20:22

    jag tror tevebranschen är likadan världen över.
    det är främst produktionsbolag som gör program som sen säljs/överlåts till tevestationer.

  • smurff

    Medlem
    10 mars, 2004 vid 20:26

    Vissa kanaler kanske köper in mer av den typen av produktioner?

  • styret

    Medlem
    10 mars, 2004 vid 20:32

    självklart.

  • smurff

    Medlem
    10 mars, 2004 vid 20:34

    Vilka kanaler sänder mest surf då?

  • styret

    Medlem
    10 mars, 2004 vid 20:40

    extreme sports kanske?
    viasatsport sänder rätt mycket vanlig surf.
    explorer visar en hel del lite äldre v-surf grejer.
    eurosport har väl ett kitesurfmagasin som sänds med jämna mellanrum.
    det dyker upp lite på mtv då och då.

    men fan internet har ju öppnat upp som fan för det här.
    jag funderar väldigt starkt (kanske 80% säkerhet) på att söka till utbildningen Digital Media Distribution på rockcity i hultsfred efter gymnasiet.
    så vem vet. kanske sitter man här om ett par år och styr och ställer över sin egna webbtevestation.

  • smurff

    Medlem
    10 mars, 2004 vid 20:43

    Det tror jag alldeles säkert smile.gif Verkar va ett juste jobb. filma surf, redigera lägga ut och sälja. piece of cake får hoppas att surfskaran ökar något oxå så intresset håller sig uppe.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfing på SVT el. TV4????

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.