Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Vindsurfing Sardinien eller Grekland i juli?

  • Vindsurfing Sardinien eller Grekland i juli?

    Publicerad av norrlandsvind på 1 april, 2014 vid 13:18

    Hej! Vi är ett gäng nyblivna vindsurf-entusiaster mellan 30-40 år (nybörjare och några mer rutinerade) som planerar en resa i sommar någonstans i medelhavet. Vi har tittat en del på Grekland (Kouremenos beach) och Rhodos (Ixia), har hört att vindarna är bra där i juli men är också nyfikna på Sardinien.

    Någon som vet hur vindförhållandena är på Sardinien i juli? Och är det bra center där? Tittade på Porto pollo precis. Vad skulle ni rekommendera av dessa alternativ?

    Vi var i Sanary (franska rivieran) förra sommaren med UCPA och det var vackert men väldigt dåligt med vind. Vill vara noggrannare med vår research den här gången 🙂

    Tacksam för alla tips och rekommendationer!

    linkon svarade 10 år sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • jlaser

    Medlem
    1 april, 2014 vid 18:17

    Hej, i Grekland är Naxos min favorit Man seglar i en grund lagun på lovartsidan av ön, vilket ger lite jämnare vind. Det är stådjupt mestadels och platt vatten. Finns många fler ställen som Prasonisi (Rhodos) och Karpathos. Fast där seglar man på läsidan. Blåser mest tror jag det gör på Karpathos (speedseglarna brukar åka dit).

  • linkon

    Medlem
    2 april, 2014 vid 21:17

    Jag skulle inte rekommendera Karpathos för nybörjare. Det blåser skjortan av dig, men det är frånlandsvind och väldigt svårt när man är nybliven entusiast. Dock fostrande, fick undertecknad erfara för ett par år sen…
    Funderar själv på Naxos faktiskt, v 28. När tänker ni åka?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Vindsurfing Sardinien eller Grekland i juli?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.