Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfing.se kolförlängare 45 cm ???

  • gustav-s

    Medlem
    19 juni, 2006 vid 22:26

    Köpte en för ett par dagar sedan. Vet dock inte riktigt var kolet i den finns. Känns som plast typ men den fungerar i alla fall som förlängare 🙂

    /Gustav

  • surfjohan

    Medlem
    20 juni, 2006 vid 06:06

    Har en. Väldigt lätt och fin, och funkade bra den gången jag körde med den. Är nog helt ok tror jag.

  • lars_e

    Medlem
    20 juni, 2006 vid 06:22

    Jag har kört med en sen förra våren och den verkar hålla bra.

  • drakglenn

    Medlem
    20 juni, 2006 vid 07:14
    Lars_E wrote:
    Jag har kört med en sen förra våren och den verkar hålla bra.

    I det här fallet får man vad man betalar för…..

    Priset är oslagbart (!) och kolröret är helt okej men plastdelen dvs. basen är det värre med, den figurerar på diverse billiga förlängare på marknaden och den är ökänd för att käka tampar, tampen som följer med gick av efter fem gånger! iofs en skit tamp så på med en riktig direkt, ett annat problem är att det är på tok för små rullar på förlängaren vilket gör att det känns som du spänner ner ett elakt 12 m2 race segel varje gång alltså bör du investera i en vev när du ändå är igång:wink:

    När du börjat veva inser du nästa problem, axeln som går igenom rullarna är på tok för smal (3-4 mm har jag för mig), med tiden böjer den sig eftersom plastgodset mellan rullarna är för klent för att hålla emot trycket från seglet. detta fixar man lätt på par minuter genom att borra bort niten på den gamla axeln, peta sen ut den gamla & kliten (stavas?!), borra upphålet och rullarna till 6mm och kör in en rostfri M6 bult med nylon mutter på så är du safe…..

    Eller så gör ni som jag och slänger basen i tunnan där den hör hemma o smackar på en annan bas på röret, ex från en Power XT som passar perfekt:laugh:

    Skulle jag vara du hade jag köpt en Chinook, visst den är dyrare men du slipper nog öm rygg och en massa timmar i garaget:smirk:

    //Glenn

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfing.se kolförlängare 45 cm ???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.