Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfing survival kit

  • Vindsurfing survival kit

    Publicerad av mrquality på 29 september, 2019 vid 17:30

    Hej!
    Vinter är framme snart och i år tänkte fixa en survival kit. ahahaha
    Då och då hör vi att saker händer därute på vatten, läs här:

    https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=7304479

    Eller kolla på tråd: “Sjonod-ojjj-vad-fel-det-gick” här på Surfzone

    Då tänkte skaffa mig min kit om något skulle hända. Anledning för att jag själv gör det är för att för 2 vinter sen ner jag var ute på Breviksbadet (själv) och temperatur var typ -1°C min mastfot joint sprack men jag hade tur att jag var nära till stranden. Men är också bra för att tar längre tur ute på vatten mellan öarna och stanna någonstans och fika typ :). Jag kommer att köra med törrdräkt och kommer att ha in min mobil, sen köpte en superbra 13 lts. dry bag som sitter fast till min vätske ryggsäck. Inuti har jag en ny formilina, en sax, outdor kniv,en visselpipa(flera km djud system), en ny mastfot, tape, plast straps,2 andra typer av tråd, nedhal trimgrep och två hand värmare. Den endast som saknar är en lite flaska snaps och en macka med lite kaffe ahahahha. Iaf de ska blir spännande där här vinter 🙂

    Attachment Image
    Attachment Image
    bjorkviksmannen svarade 4 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • rickard_nr1

    Medlem
    29 september, 2019 vid 20:11

    Ett medlemskap i sjöräddningen är inte fel heller, för min del ligger stationen 8min bort om den kör full fart där jag brukar åka.

  • erland

    Medlem
    30 september, 2019 vid 09:10

    Smart!
    Tejpen kan man ju använda för att tillfälligt lappa ihop t.ex. en snittad hand också.

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    30 september, 2019 vid 19:17

    Hej!

    Vinter är framme snart och i år tänkte fixa en survival kit. ahahaha

    Då och då hör vi att saker händer därute på vatten, läs här:

    https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=7304479

    Eller kolla på tråd: “Sjonod-ojjj-vad-fel-det-gick” här på Surfzone

    Då tänkte skaffa mig min kit om något skulle hända. Anledning för att jag själv gör det är för att för 2 vinter sen ner jag var ute på Breviksbadet (själv) och temperatur var typ -1°C min mastfot joint sprack men jag hade tur att jag var nära till stranden. Men är också bra för att tar längre tur ute på vatten mellan öarna och stanna någonstans och fika typ :). Jag kommer att köra med törrdräkt och kommer att ha in min mobil, sen köpte en superbra 13 lts. dry bag som sitter fast till min vätske ryggsäck. Inuti har jag en ny formilina, en sax, outdor kniv,en visselpipa(flera km djud system), en ny mastfot, tape, plast straps,2 andra typer av tråd, nedhal trimgrep och två hand värmare. Den endast som saknar är en lite flaska snaps och en macka med lite kaffe ahahahha. Iaf de ska blir spännande där här vinter 🙂

    Ha, ha! Snaps och macka😂

    Vindsurfing survival kit

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfing survival kit

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.