Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfingprylar i lägenhet

  • Vindsurfingprylar i lägenhet

    Publicerad av staffomania på 18 januari, 2018 vid 10:15

    Ska flytta till lägenhet och är lite nyfiken hur ni som bor i lägenhet gör med era surfprylar. Har varit på en del visningar och mäklarna tycker ju inte man är riktigt klok när man frågar mer om källarförrådet än själva lägenheten. Har tänkt lite på att ev hyra ett förråd men det är lite dyrt eller alternativt köpa en skåpbil och ha prylarna i.

    Kollar i Hägersten/Segeltorp/Älvsjö

    Aquario svarade 6 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • isaac

    Medlem
    19 januari, 2018 vid 16:39

    Köp en kvadratmeter mer än du egentligen tänkt! Man får lätt in ett par brädor, 4-5 segel, master o bom stående mellan t.ex. en garderob och ett hörn. Har du mycket utrustning kanske du får hosta upp till två kvadratmeter extra 🙂

    • Detta svar ändrades 6 år, 2 månader sedan av  isaac.
  • sundheden

    Medlem
    19 januari, 2018 vid 17:05

    Jag frågade faktiskt också om att få se källarutrymmet när jag tittade på min nya lägenhet.
    Det är inte jättestort så jag har istället gjort en rejäl rensning bland mina egna saker, det är faktiskt sjukt mycket gammalt skit man spar på som man aldrig någonsin kommer att röra igen… Det bara ligger där och samlar damm.
    Just i vårt källarförråd är dessutom alla utrymmen gjorda av stål.
    Vad jag har gjort är att jag har satt upp hyllor så jag bygger lådor ända upp till taket.
    Tror mitt förråd är 2.5×1.20 typ men får plats med 3 vindsurfingbrädor, 1 surfbräda, 9 segel, 6 master, 4 bommar + tillbehör.
    Jag har lite tur också eftersom källarens enda element är placerat precis vid mitt förråd, perfekt att hänga allt på tork vid.
    Just nu får finaste pärlan övervintra i sovrummet. =)

  • staffomania

    Medlem
    19 januari, 2018 vid 20:02

    Köp en kvadratmeter mer än du egentligen tänkt! Man får lätt in ett par brädor, 4-5 segel, master o bom stående mellan t.ex. en garderob och ett hörn. Har du mycket utrustning kanske du får hosta upp till två kvadratmeter extra 🙂

    Då får man se till att köpa en lägenhet på bottenvåningen bara för släpa surfprylar tre trappor utan hiss kanske inte är så roligt 🙂

  • mrquality

    Medlem
    20 januari, 2018 vid 14:42

    Om du har ignen förråd kan använda den här in i lägenheten:
    http://www.surfspot.se/o-e-surf-ceiling-rax.html
    Om taket är mer än 2.50 mt kan man bygga runt om en vit boxmed gips så ignen kommer att se brädor. Segel och mast kan man byta ben på sängen (höja)och lägga under bom mast segel(diagonal). Så klart att allt ska vara väldigt törr. Annars hitta ett förråd och lägger i så mycket det går!

    • Detta svar ändrades 6 år, 2 månader sedan av  mrquality.
  • Aquario

    Medlem
    8 februari, 2018 vid 23:02

    Har man en snygg bräda är det bara att hänga upp den på väggen över soffan istället för en tavla:-) eller starta en windsurfingförening, köpa en lastcontainer och söka tillstånd att placera den vid sin hemma spot.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfingprylar i lägenhet

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.