Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vinsurfing på lilla essingen

  • Vinsurfing på lilla essingen

    Publicerad av gustaf78 på 28 april, 2008 vid 20:49

    Hallå

    Har precis flyttat till lilla essingen och funderar på att förgylla min vardagssommar (halvmaj + juni) med lite efterjobbet surf. någon som kört i dessa trakter? Finns det några förbud eller liknande?

    goretex svarade 16 år, 1 månad sedan 10 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • svenne

    Medlem
    29 april, 2008 vid 06:47

    Surfa runt Essingeöarna? Hmm…. Eller inte. 🙂
    Bor själv på Stora E och det är nästan omöjligt att ta sig längre än hundra meter, kanske om du vill flippa segel men räkna inte med mycket mer än så. Byigt är bara förnamnet, det är dessutom satan så omöjligt att avgöra vilken vindriktning nästan by har. Däremot, de få gånger det har blåst ostligt har det sett förvånansvärt bra ut vid Rålis. Kanske inte så konstigt att Johan på vindsurfing.se kör sina uthyrningsgrejer där. 🙂

  • jps

    Medlem
    29 april, 2008 vid 10:18

    Lite längre västerut funkar det faktiskt att surfa. Inte optimalt på något sätt men brukligt på västliga och kanske tom Ostliga (O-NO) vindar.

    Lär mer här http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=49500

  • gustaf78

    Medlem
    29 april, 2008 vid 17:10

    Jag får testa å gå ut snart. Ser så juste ut att rigga på gräset vid lux och dra ut sen. Men det är alltså inga förbud eller liknande.

  • svenne

    Medlem
    29 april, 2008 vid 17:13
    gustaf78;461870 wrote:
    Jag får testa å gå ut snart. Ser så juste ut att rigga på gräset vid lux och dra ut sen. Men det är alltså inga förbud eller liknande.

    Nope, men det är sällan 8 knop hålls runt öarna, och undvik fartygsrännan. 🙂

  • trasurfarn

    Medlem
    29 april, 2008 vid 20:17

    Jag tror på att styra nosen mot Tranebergsbron och Ulvsundasjön, möjligtvis sundet melan stora E -Äppelviken Alvik Strand. Jag har surfat från Tullingesjön till Stora E för x antal år sedan plus Brädseglarmaran. Men det var ju på en här så förhatlig bräda som hade centerbord.
    Med centerbordsbräda elller inte vid E-öarna? Trial and error!
    Träsurfarn

  • wilund

    Medlem
    29 april, 2008 vid 20:38

    Har seglat utanför Pampas Marina några ggr då jag led av justerat körkortsinehav efter en allt för snabb surf utryckning till hagapark , nåväl pampas funkade bra gick i vid Huvudstabadet, finns en jolleklubb med ramper där. Tror det blåste västligt.

    skanar “surfbussen”

  • psn

    Medlem
    29 april, 2008 vid 21:50

    jag tycker du ska släppa tanken på innerstanssurf, jobba in lite flex och så kör vi ut till bra ställen istället. 😉

  • swe-496

    Medlem
    30 april, 2008 vid 03:58

    @wilund 461973 wrote:

    Har seglat utanför Pampas Marina några ggr då jag led av justerat körkortsinehav efter en allt för snabb surf utryckning till hagapark , nåväl pampas funkade bra gick i vid Huvudstabadet, finns en jolleklubb med ramper där. Tror det blåste västligt.

    skanar “surfbussen”

    Hahaha. Jag röstar för att vi vindsurfare ska få ha blåljus och siréner så vi kan rycka ut vid bra vindar. 😉

  • blackadder

    Medlem
    30 april, 2008 vid 06:24

    @gustaf78 461675 wrote:

    Hallå

    Har precis flyttat till lilla essingen och funderar på att förgylla min vardagssommar (halvmaj + juni) med lite efterjobbet surf. någon som kört i dessa trakter? Finns det några förbud eller liknande?

    Hur gör man när man vinsurfar? Jag vill lära mig!

  • swe-496

    Medlem
    30 april, 2008 vid 11:46

    @Blackadder 462009 wrote:

    Hur gör man när man vinsurfar? Jag vill lära mig!

    Det hela är mycket enkelt. Man tar sig en Camelpak (vätskeryggsäck) fyller den med ett gott vin. Dricker vid behov, behovet blir tätare ju mer du har druckit.
    Sen sticker man bara ut och VINDSURFAR;) med Camelpaken.

    Hur enkelt som helst..

  • marden

    Medlem
    30 april, 2008 vid 11:50

    @SWE 496 462095 wrote:

    Det hela är mycket enkelt. Man tar sig en Camelpak (vätskeryggsäck) fyller den med ett gott vin. Dricker vid behov, behovet blir tätare ju mer du har druckit.
    Sen sticker man bara ut och VINDSURFAR;) med Camelpaken.

    Hur enkelt som helst..

    fy va jobbigt
    jag trodde man skulle gå ett varv runt ön (lr sitta ner på närmsta parkbänk)
    o snurra vinglaset så snygga vågor uppstod i glaset

  • swe-496

    Medlem
    30 april, 2008 vid 13:53

    @Mården 462096 wrote:

    fy va jobbigt
    jag trodde man skulle gå ett varv runt ön (lr sitta ner på närmsta parkbänk)
    o snurra vinglaset så snygga vågor uppstod i glaset

    Det är den enklaste varianten av vinsurfing endast för nybörjare…;)

  • goretex

    Medlem
    30 april, 2008 vid 14:13

    @SWE 496 462114 wrote:

    Det är den enklaste varianten av vinsurfing endast för nybörjare…;)

    Ja fast något mer avancerad än torrsurfing 😀

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vinsurfing på lilla essingen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.