vintage-speed part 2…

Detta ämne har 3 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 7 månader sedan av poppo.

• Författare
     poppo
    Deltagare

Testade den gamla customslalombrädan i mitten av juli hemma på sjön (Ekoln, Uppsala), det känns som den har bra potential. Fick låna Mattias Piirimets rigg med VX2 6,8 samt sittsele, det gick undan rätt bra – ingen gps tyvärr. Grattis förresten till Thomas som i dagarna kommit över 30kt.

Mattias tog de fina bilderna. Snart kan man säga som Fred Haywood: “I went so fast, all my hair blew off!”

Ola H.
    Deltagare

Fan, Poppo. En vågseglare i snabbseglartagen. Jag var själv nära att beställa en Starboard speedbräda i våras, men lyckades hålla mig. Dock är en slalombräda på ingång vilken dag som helst och till den ett Speedsegel (Hot superspeed), så lite snabbåkning blir det nog även för mig så småningom.

Poppomannen, nu har du chansen att klippa en ny G-bay challenge-trofé i din nya favvo-diciplin!!!
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=42963

poppo
    Deltagare
    Ola H. wrote:
    Fan, Poppo. En vågseglare i snabbseglartagen. Jag var själv nära att beställa en Starboard speedbräda i våras, men lyckades hålla mig. Dock är en slalombräda på ingång vilken dag som helst och till den ett Speedsegel (Hot superspeed), så lite snabbåkning blir det nog även för mig så småningom.

Det är bara gasa Ola!

MacTS wrote:
    Poppomannen, nu har du chansen att klippa en ny G-bay challenge-trofé i din nya favvo-diciplin!!!
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=42963

Aahh Mac, hade ju vart skoj! Men det här året bjuder inte på några överraskningar, vi kör KM och Kräftskiva med UVK samma datum. Vi har kört det sista helgen i augusti sedan 1979 om jag är rätt informerad. Windsurfer-originalklassen är alltid en hit! Snacka om vintage-speed…

normal_km-md.jpg

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2023 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med användarnamn och lösenord

eller    

Forgot your details?

Create Account