Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vinter resa med fru och liten baby

  • Vinter resa med fru och liten baby

    Publicerad av mikaelrexander på 9 oktober, 2013 vid 06:43

    Är det någon som har något skönt resmål att rekomendera i januari eller februari?
    Det får inte vara för lång restid och för att frugan som inte surfar skall vara nöjd.
    Så bör det nog vara lite lyxigt boende 🙂

    Det jag är ute efter är vågsegling som inte är för avanserad.
    Kan bara vara borta en till två veckor och vill helst hyra bra grejer.

    Tacksam för tips 🙂

    oscarlj svarade 10 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • oldschool

    Medlem
    9 oktober, 2013 vid 06:52

    Vi drar till Cabarete 2 veckor i slutet på Januari…aldrig varit där tidigare, men det blir säkert sjyst med all inclusive, pool, lite vindsurf, lite SUP å lite surf kanske….alla nöjda och glada! Ca 10 tim flyg.

  • irieman

    Medlem
    9 oktober, 2013 vid 14:40

    Cabarete är bra, jag var där 2001 så jag vet ju inte hur det är nu i o f s. Finns ett gäng bra surfcenter med väldigt relaxad karibisk vibe. Men jag tycker du ska skippa all inclusive, är ju såååååå tråkigt! Vi bode på ett all inclusive – hotel (Estrella del Mar) men vi hade inte all inclusive – biljetter så vi åt bara frukost på hotellet men middagar tog vi istället på andra schyssta ställen. Roligare att prova runt lite.

    Seglingen, stort plattvatten innanför revet, vid revet hyfsat stora vågor. Man kan nästan ställa klockan efter vinden. Är det klart väder på morgonen så börjar det blåsa typ 13.00 och det håller i sig till ca 17.00. Innan 13 är det lite vind, bra för nybörjare. Är det däremot disigt och inte lika klart väder så finns det risk att vinden inte kommer igång alls. Kolla med centerna, dom brukar ha råkoll på det där. Tror det är väldigt mycket kiteare där nu dock.

  • mikaelrexander

    Medlem
    9 oktober, 2013 vid 18:10

    Är lite tveksam att åka så långt detta året. Lille Man är helt nyfödd. Så innan dom har fått dom första vaccinerna kan det vara lite riskabelt.
    Är det någon som vet hur Kanarie holmarna är i jan-feb.??
    Men tack för tipset

  • oldschool

    Medlem
    10 oktober, 2013 vid 06:30

    Kanarieholmarna är kallt i jan-feb…..vi var på lanzarote förra året i jan å det var riktigt kyliga mornar å bara lite över 20 om dagarna. Men en dags fin vågsegling å lite SUP blev det allt. 🙂 Men så mycket hänga på stranden å bada i havet för barnen blev det ju inte.

  • oldschool

    Medlem
    10 oktober, 2013 vid 06:38

    Kanarieholmarna är kallt i jan-feb…..vi var på lanzarote förra året i jan å det var riktigt kyliga mornar å bara lite över 20 om dagarna. Men en dags fin vågsegling å lite SUP blev det allt. 🙂 Men så mycket hänga på stranden å bada i havet för barnen blev det ju inte.

  • oscarlj

    Medlem
    10 oktober, 2013 vid 07:37

    Jag kan absolut rekommendera Kanarieöarna. Jag var i samma situation som dig förra året och åkte till Fuerteventura i slutet av februari.

    Var som en svensk sommar, kanske inte så kul att ha en nyfödd när det över 30grader. Perfekt väder att ligga vid poolen i alla fall.

    Var uppe vid Flag beach och det var väl surfbart ca var tredje dag. Kunde dock bli rätt tuffa vågor men funkade ändå för mig som är nybörjare på det.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vinter resa med fru och liten baby

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.