• Publicerad av daria på 6 september, 1999 vid 06:54

    Tjena!

    Nån som har nåt bra tips om var man kan åka i vinter för att få bra vind och skönt vatten. Är en nybörjare som vill bli bättre och som ogillar snö. Har bara en månad på mig, förmodligen nån gång efter nyår.

    Vill oxå passa på att tacka Steffo för att Konfen finns till!!

    Mvh
    Fredrik

    steffo svarade 24 år, 7 månader sedan 6 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • pladask

    Medlem
    6 september, 1999 vid 11:56

    Gran Canaria, Bahia Feliz tex.
    Bra vind under vinterhalvåret.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 september, 1999 vid 11:53

    Karibien för sjutton! Ön Margarita i Venezuela, Dominikanska republiken, Cabarete, Aruba(ned. antillerna), Bonaire. Fler kommer jag inte på!

    mvh

    /Fredde

  • mikael

    Medlem
    7 september, 1999 vid 12:42

    Hej åk till Costa rica och sjön arenal.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 september, 1999 vid 07:55

    om du ska få den bästa vinden och de varmaste vattnen åk då till Margarita island det bästa stället för att lära sig.
    temp i vattnet 27c och i luften 31c i stort sett hela året
    här finns skit bra info om Margarita: http://surf.to/borstahusen

    MVH peter

  • robin

    Medlem
    8 september, 1999 vid 08:11

    Har du varit där? Läste i en surftidning om Arenal och det verkar ju vara helt sjukt blåsigt!! Någon annan som har varit där??

    Robin

  • mikael

    Medlem
    8 september, 1999 vid 08:24

    Hej, Jag var nästan där….Jag var på examensresa och fick ej möjlighet att åka den sista milen dit. Men det jag tog reda om stället så blåser det otroligt bra. Det ligger en rykande vulkan i närheten. Jag fick nöja mig med lite vågsurfing vid kusten istället(det blåste ej), men det var grymma vågor.

  • daria

    Gäst
    8 september, 1999 vid 11:07

    Tackar för alla svar! Man blir ju så j-vla sugen…
    Plånboken, som alltid ett problem orkar nog inte med en resa till Margarita Isl.
    eller Västindien. Hur är det att ta sig runt på de föreslagna platserna?
    Finns det nåt ställe i medelhavet, jo jag vet det blir inte riktigt samma sak.
    …kanske skulle ta o sälja bilen!?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 september, 1999 vid 07:58

    du ta och kolla priser till margarita för när vi åkte kostade det 6000:- för 2 veckor inkl. hotell och all mat och dricka!!!

  • vattern-mac

    Medlem
    12 september, 1999 vid 20:49

    Kom ganska nyligen hem från bla annat Tarifa. Guincho o inte minst Essaouira på Marockos västkust. Vi var svå stycken som bilade ner först till Tarifa o senare med färja frås Sp. Algeciras till detta otroliga land Marokko. Var på din vakt!!!
    Essaouira är främst känt för surftriologin som har spelats in där med riktiga monstervågor , o de är stora tro mig. Men inne i “centrum” stranden vlir vågorna inte större än ca2 m. o de kommer i set av 5 därefter plattvatten så man kan gippa i lugn o ro.
    Är det plattvatten man vill ha kan man ligga 50 m. utanför vågorna, PLATT!!
    Om du har intresse så har jag “kontakt” med en rolig hyresvärd med schysst boende (helkaklat) o billigt.

    Tarifa finns ju med men man tröttnar på choppet men om du har frågor så maila mig gärna.
    marcusljung@hotmail.com
    Lycka till!!
    /Marcus

  • steffo

    Medlem
    13 september, 1999 vid 06:07

    Essaouria verkar jäkligt intressant! När var ni där?
    Vad jag har läst och hört så blåser det som mest juli-augusti medans vågorna är som bäst april-maj. November kan det vara något att tro på.
    Är det lika bra våg segling som man har sett från trilogin med cross-off och långa repor? Berätta mera mera..

    //Steffo

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.