Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vinterhandskar

  • vinterhandskar

    Publicerad av kesse på 28 augusti, 2003 vid 14:28

    Av erfarenhet vet jag att man får kramp i underarmarna av handskar när man surfar, men det är himlans länge sedan jag provade några.
    Hur har utvecklingen gått på handsk fronten, finns det några nu för tiden som man inte får kramp av?
    Vore kul att förlänga säsongen!

    the_novice svarade 20 år, 9 månader sedan 7 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • ippa

    Medlem
    28 augusti, 2003 vid 14:31

    Ja, det vore kul om du körde i september också smile.gif

  • endy

    Medlem
    28 augusti, 2003 vid 14:36

    Det enda som funkar tycker jag (seglar året om) är tumvante med öppen handflata

  • jeppe

    Medlem
    28 augusti, 2003 vid 14:37

    Tumhandske med öppen handflata är det som gäller, hur jäkla kallt det än blir.

    Jag köpte ett par nya fingerhandskar ifjol, ett par riktiga vinterhandskar i 7mm??? neopren. Grymt bra om man tänkt att surfa med utspärrade fingrar. Får man för sig att hålla en bom fungerade det desto sämre.

  • xavier

    Medlem
    28 augusti, 2003 vid 14:56

    Jag sydde om mina gamla 3mm dykhandskar förra året. Tog bort neopren från handflatan och undersidan av “fingervecken” och sydde/limmade ihop handsken så att den var förböjd, nästan som en knutennäve redan innan jag tagit på mig den. STOR SKILLNAD. Man slipper kämpa för att pressa ihop neoprenet utan det känns som att ha en 32mm bom istället för en 29mm.

    Dock fick jag ändå kramp, men det var för att jag sytt tummarna lite snett. Det ska dock ändras inför hösten.

  • racso

    Medlem
    28 augusti, 2003 vid 15:25

    Pro Limits med öppen handflata. Jag surfade ett klagshamn halvt täckt med is i våras med dom och frös inte ett dugg. Suveränt grepp…

  • the_novice

    Medlem
    28 augusti, 2003 vid 15:41

    Dom med öppen handflata skyddar ju mest bara mot vinden och förutsätter att man inte doppar bommen i vattnet alltför ofta?
    Själv fördrar jag tunna fiskehandskar av typen diskhandskar fast med lite böjt grepp. Med lite silvertejp mot dräkten så kan man segla med torra händer…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vinterhandskar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.