Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Vit lack vw t4

  • Vit lack vw t4

    Publicerad av luuddee på 23 april, 2007 vid 16:00

    tänkte bara höra om någon vet färgkoden till en vit t4 från 92 hittar färgkoden i bussen men hittar inte den färgkoden på någon lack någonstans.

    alex_ svarade 17 år sedan 8 Medlemmar · 22 Svar
  • 22 Svar
  • alexullared

    Medlem
    24 april, 2007 vid 17:34

    jag köpte färg på ad center. de hade den pa sprayburk. stämde helt ok…

  • luuddee

    Medlem
    24 april, 2007 vid 18:54

    köpte på din bil idag men den stämmer fan itne dom sa att det va enda vita dom hade det året.. köpte på biltema förra året och den stämde bra men kommer inte ihåg numret på den färgen längre. plus att deras färg suger rätt bra.

  • ola_p

    Medlem
    24 april, 2007 vid 19:08

    Biltemas färg suger hårt. På min –91a så stod färgkoden i serviceplanen har jag för mig. Polizeiweiss hette färgen iaf (L90Z tror jag färgkoden var, men jag är lite osäker på första teckned), och burkarna de har på micro stämmer finfint men är rätt dyra (jämfört med biltema iaf).

  • kinetic

    Medlem
    24 april, 2007 vid 19:28

    På min Passat -91 e färgkoden L90E (ja den är vit). Biltemas färg till min bil stämmer inte så värst bra, den är något “vitare”. Det du kan göra är att åka till en färghandlare som blandar billack! De har “färgkartor” o kan på så vis få fram en nyans som är väldigt-väldigt nära (t.o.m exakt..). Står man o väljer mellan 2 nyanser o det är ytterst svårt att se vilken som är “bäst”, kan var tex som så att den ena ser aningens för mörk ut, den andra en lika stor aning för ljus, så bör du välja den som ser för ljus ut…

  • ola_p

    Medlem
    24 april, 2007 vid 20:08

    hur vet man vilka färghandlare som blandar billack?

  • kinetic

    Medlem
    24 april, 2007 vid 20:18

    Säljer de billack så har de oftast nån “skylt” som talar om detta, då kan de allt-som-oftast även blanda på “sprayburk”. Ett alternativ är att gå till i princip valfri billackerare o köpa en liten mängd “äkta” billack (färg,klarlack,förtunning). Sedan kan man införskaffa en gasdriven “airbrush” tex den som Biltema säljer löjligt billigt, och airbrusha det berörda området…Med lite träning kan man få lagningen att bli osynlig om förarbetet är bra gjort…Har själv lackat en halv bakskärm på detta vis (proffsblandad färg på sprayburk med annorlunda sprutmunstycke) o “airbrushat” kanterna…Gick inte att se att det var bättringslackerat, inga skarvar eller nyansskillnader, men som sagt förarbetet tog grymt lång tid…

  • alex_

    Medlem
    24 april, 2007 vid 21:37

    en välsorterad auktoriserad ww återförsäljare (om det nu finns några sådana) lär ju vara stället att kontakta

  • ola_p

    Medlem
    25 april, 2007 vid 05:08

    Då får man betala 3ggr så mycket för en 3djedel färg. Kanske lönt om man har en fräsch å ny bil men på en ~91a så…

  • kinetic

    Medlem
    25 april, 2007 vid 07:11

    Det är skillnad på bättringsfärg och billack…0.5L billack med klarlack & förtunning kostar gissningsvis runt 500kr, men det räcker iaf till att lacka tex huv & bagagelucka

  • luuddee

    Medlem
    25 april, 2007 vid 07:40

    jag var på DIN BIL och köpte den enda dom hade till min bil men det stämmer inte och det va den minsta dyraste nurken ja sett hehe.. förra året köpte jag dock på biltema. men kan inte hitta vilken färgkod det va på den för den stämde.

  • alexullared

    Medlem
    25 april, 2007 vid 10:07

    vad heter din färgkod Luuddee?

  • texmurphy

    Medlem
    25 april, 2007 vid 12:59
    Luuddee;379006 wrote:
    jag var på DIN BIL….

    Hallå har du inte lärt dig att man inte skall ha med din bil att göra… över huvudtaget det är som att tigga om frustration och irritation då dreas bemötande ALLTID är arrogant, okunnigt och totalt icke service inriktat… resultatet av deras job går helt i linje med deras attityd.. något är tok ruttet på det företaget för det är helt otorligt hur så mycke dåligt folk kan vara på samma ställe…

    Tex

  • luuddee

    Medlem
    26 april, 2007 vid 19:42

    blev biltema lack igen.. den stämmer iaf överens. köpte 2 burkar den ena gick inte att använda medan den andra faktiskt var riktigt bra.. så det blev riktigt bra ..

  • alexullared

    Medlem
    27 april, 2007 vid 21:16

    vad heter den lacken som stämmer på biltema?? för de har ju ingen som heter R902?

  • voodoo

    Medlem
    2 maj, 2007 vid 07:20

    Köpte stor färgburk 90:- på mekonomen med billack 0025 hette den och stämmer rätt ok med r902 som kostar 124:- för liten burk på vw 😉

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Vit lack vw t4

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.