Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Vit lack vw t4

  • ola_p

    Medlem
    2 maj, 2007 vid 10:36

    Hur mycket var det i mekonomen burken? (Sprayburk eller för att köra med sprutpistol?)

  • alexullared

    Medlem
    2 maj, 2007 vid 13:42

    Köpte samma som jag hade förra gången på ad center. 70 spänn eller så för en vanlig 400 ml färgburk. Helt ok färg tror jag. målade med den för 1 år sedan och ser fortfarande helt ok ut förutom där rosten kommit på nytt.

  • alex_

    Medlem
    2 maj, 2007 vid 18:37

    Om man ska måla över en lackskada, hur mycket ska man slipa ner det runt om själva skadan och med vad för papper?

  • luuddee

    Medlem
    2 maj, 2007 vid 19:47

    hmm den heter alpweiss .. men där fanns en annan somstämde bättre .. alpweiss var för biege. den slutade på 29 och den som var bättre slutade på 27. men får slipa ett hyffsat stor område runt omkring men ta inte för mycket. beror lite på var det sitter och hur noga du är jag använder våtslipapper 800 och 1000 samt rubbing för att få till det.. bra att klarlacka över orädet efter med. men inget måste.

  • alex_

    Medlem
    2 maj, 2007 vid 19:50

    jag har lite sketna rostskador vid dörrarna på min saab… har även rätt färg på lacken 😉 problemet är att det är ganska långt gången rost , det har bubblat sig litegrann på ett område stort som en tändsticksask ungefär. ska man ta bort bubblorna? bifogar bilder imorgon

  • mr_johan

    Medlem
    6 maj, 2007 vid 08:35

    Du ska ta bort all rost och lite till runt om! Låter som att det är rost som kommer innifrån d.v.s. att när du börjar slipa så kommer bara mer och mer rost fram. hade ungefär sån rost som du beskrev det på min saab 900 och det slutade med att jag hade ett stort hål i dörren, men om man får bort allt så håller det hyfsat om man lagar med långtrådigt glasfiberspackel. Glöm inte at rostskyddsmåla innan du spacklar bara. Lycka till..

  • alex_

    Medlem
    6 maj, 2007 vid 13:23

    Bilen löste problemet själv genom att sluta fungera…. det luktar skroten iom att den gått sönder 2 gånger på 2 veckor…

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Vit lack vw t4

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.