Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Volvo Duett – Surfmobile

  • Volvo Duett – Surfmobile

    Publicerad av poopzilla på 2 maj, 2002 vid 08:00

    Duett -67. Televerkare, servicemodellen med täckta bakre sidorutor. Avställd. Dragkrok. Motor (B20) och bromsar (ojämn bromsverkan bak) behöver fixas. Fint bruksskick i övrigt. Pris: 5000:- el hbj. Bilder kan fixas.

    calle_b svarade 21 år, 11 månader sedan 6 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • joeithafish

    Medlem
    2 maj, 2002 vid 18:48

    Har du nån bild då? Är den orange?

  • poopzilla

    Medlem
    3 maj, 2002 vid 07:56

    Den är mörkgrön. Tar lite bilder i helgen och lägger upp på måndag. Om du vill och bor i Stockholmstrakten så kan du åka ut och kolla. Maila mig innan 17 idag så får du vägbeskrivning
    Thomas

  • surferic

    Medlem
    3 maj, 2002 vid 11:19

    All heder åt Televerket som bistått med så många fina surfcriusers. Länge leve televerkarna!!!

  • joeithafish

    Medlem
    3 maj, 2002 vid 13:15

    jag har varken tid eller pengar i helgen men säg till senare ifall du har kvar den. Hur dåliga är brosarna? Går den igenom besiktningen utan förarbete?

  • poopzilla

    Medlem
    3 maj, 2002 vid 14:06

    Bilen kräver meck innan besiktning. Den har stått avställd ett par år, så man får förmoda att ett och annat behöver fixas. Det jag vet är att bakbromsarna tar ojämnt (2:a på besiktningen) och att det inte är något komp i två av cylindrarna (kan vara ventiler som hängt sig). Bakbromsarna var enda anmärkning när jag besiktigade den senast. När allt är fixat så har du en bil som knäcker det mesta. Den är fö. skattebefriad eftersom det är en veteranbil, har även en helt OK stereo samt takräcke. Skall du vara först ut i vågorna på Torö åker du bara ner kvällen innan och campar i bilen. 2 pers ligger raklång där bak.

  • joeithafish

    Medlem
    4 maj, 2002 vid 09:31

    Men det lär ju inte gå o köra utan kompression. Dessutom kan det bli riktigt dyrt man måste byta ventiler.

  • poopzilla

    Medlem
    6 maj, 2002 vid 13:40

    Stämmer alldeles precis, med den motorn kommer man ingen vart i dagsläget. Om man inte är händig och kan fixa själv så får man vara beredd på att lägga ner några tusenlappar till för att få motorn fixad, alternativt utbytt (en beg B20 på skroten kostar mellan 1500 – 2500:-) + att fixa bromsarna och annat som kan ha uppstått under tiden den stått avställd. Om man inte är den händige typen så skall man nog titta efter en annan bil, men som sagt: när den väl är fixad så har man en jävligt cool bil att åka runt i. Glömde kameran i helgen, skall se om jag kan låna med mig den idag eller imorgon istället.

  • boman

    Medlem
    12 maj, 2002 vid 09:53

    Tjena!
    Vad kan du släppa den för,
    Om du kan sänka priset så kan jag hämta den på stubben..

  • poopzilla

    Medlem
    13 maj, 2002 vid 09:53

    Hmmm… Jag tyckte nog att det redan var ett bra pris map. vad liknande Duetter går för (förvisso körklara), men å andra sidan så har jag ju inte fått den såld efter några tafatta försök på nätet.

    Vi säger så här: om jag inte fått den såld innom en vecka till det pris jag tänkt så får du den för 4000:- men där går nog smärtgränsen, sen blir jag nog tvungen att fixa min gamla ögonsten själv.

    Thomas

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 maj, 2002 vid 12:43

    Här kommer lite bilder som tidigare utlovats.

    Duett_front.jpg

    Duett_left.jpg
    Duett_right.jpg
    Duett_bak.jpg
    Duett_bak_open.jpg
    Duett_panel.jpg
    Thomas

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 maj, 2002 vid 20:39

    Du har ju saaban joe!!!

  • joeithafish

    Medlem
    21 maj, 2002 vid 20:43

    A men Saaben är på lagning. Dessutom är den här bilen cleanare, men tyvärr ännu mer trasig än Saaben som snart väntas vara tillbaka, bättre än någonsin! Köp den här då, den är ju asfräsch men jag har inga pengar nu och måste köpa lite andra grejor.

  • calle_b

    Medlem
    21 maj, 2002 vid 20:47

    D va en riktig surfmobil! grym!

    Ha d gott o fixa lite psycadeliska flames på den så blir jag nog tvungen o köpa den! (skämt) Men ack så fröjdefull bil…

    Calle_B

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Volvo Duett – Surfmobile

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.