• Volymen???

    Publicerad av anonym-anvandare på 13 juli, 2002 vid 17:08

    Hej,

    har en Bic Tempo på 85 l, väger själv 90 kg och är relativt grön vad beträffar vindsurfing. Snubben jag köpte den av sa att det inte var så svårt att lära sig med den brädan vilket var en ren lögn. Jag har inga problem med att strandstarta och surfa brädan (som t.o.m. planar om det blåser orkan) men att jippa och vattenstarta är f-n helt omöjligt. Har tröttnat och vill ha en ngt större bräda (ingen pråm tack) som inte stensjunker med mig på. Har en 107l bräda på G, är det för liten volym?

    anonym-anvandare svarade 22 år sedan 2 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • joeithafish

    Medlem
    13 juli, 2002 vid 17:19

    107 liter låter lite instabilt om du väger 90 men om du dessutom vill lära dig gippa snabbare, genom fler timmar på vattnet p.g.a. att du kan ha ett större segel så tycker jag att du kan köpa en större bräda. har själv en 150 l. planar tidigt och är kul att segla, känns lite för stor när det blåser över 10.
    Ska du sälja tempon?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 juli, 2002 vid 17:33

    Tack för rådgivningen.

    Tempon är till salu (skicket är OK). Kan dock inte svara på vilken årsmodell det är men den har nog en 6-7 år på nacken. Har dock legat i garaget mestadelen av tiden.

  • joeithafish

    Medlem
    13 juli, 2002 vid 17:44

    var och till vilket pris i sådana fall?
    och vad är det för box på den?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 juli, 2002 vid 09:42

    Jag har en mistral supervision 131 l, 01:a till salu.
    En mycket bra bräda att utvecklas på och surfa vidare med.
    e-mail: [email=”info@traleden.com(utanför”]info@traleden.com(utanför[/email] Halmstad)

  • joeithafish

    Medlem
    14 juli, 2002 vid 09:44

    jaha, det är väl ungefär 40 liter mer än vad jag letar efter, tyvärr.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 juli, 2002 vid 17:21

    Vet inte vad det är för box på brädan, bor i Stockholm och har den på Öland så jag kan för tillfället inte kolla heller. Säljer den för 1000 spänn, annars kan jag lika gärna ha den kvar. Intresserad?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.