Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Voss Extremsportveko (vinterveko), Voss Snowkite Open

  • Voss Extremsportveko (vinterveko), Voss Snowkite Open

    Publicerad av above_the_law på 24 mars, 2008 vid 21:07

    Snökiting i Norge…Billigt! Hallå, vill du/Ni hänga på till Voss Ekstremsportveko 28-30 mars?!
    http://www.ekstremsportveko.com

    OBS!
    – Stuga finns för 5-6 pers för endast tot 800 nok/natt!!!
    – Jag har plats för 4-5 pers i min bil med en MEGASTOR surf-takbox, som rymmer det mesta av utrustningen o s v.

    Egentligen var o s a den 20/3, men jag känner en av de huvudansvariga så det går nog att ordna. Ju förr du bestämmer dig desto bättre så klart!

    Voss ligger även nära Hardangervidda, så kanske kan man ta en tur dit också…?
    Tänkte åka VÄLDIGT tidigt på fredagen från Göteborg och hem söndag em/kväll.

    (se aven vidarebefordrat mail nedan från arrangören!)



    Mail:

    Ämne: Vinterveko 2008

    Hallo gode menn og kvinner,
    Merk av i kalenderen 28 – 30 mars!

    Da blir det igjen tid for sosial samling og aktiviteter på Voss. Det blir mye av det samme som i fjor med Toppturer, Kiting, Fallskjermhopping, Skredsession og i år også Speedflying. Det vil bli Voss open i kiting på Slettafjell og årets vossa kite mester vil bli kåret å feiret lørdag.
    På fredagskvelden blir det sosial samling på voss rafting senter med badstue og boblebad mens Dj Friendly snurrer plater.

    På lørdagskvelden blir det afterski og heidundranes fest på Hanguren med dagens video og konsert med Rub a Dubs. Vossameny vil stå for middag på lørdag samt frokost i fjellet på søndag så det blir ingen sultende sjeler som går herifra! Så her er det bare å pakke vinter sekken å komme.
    Mer informasjon om programmet vil bli lagt ut på våre nye websider (web adr er den samme http://www.ekstremsportveko.com).

    Håper å se dere her på Voss i Mars
    Vennlig Vinter hilsen fra
    Vivi Sponland
    NB: Påmelding til meg innen 20. Mars – vivi@ekstremsportveko.com



    Nicco says:
    Jag har redan bokat in mig på ett
    Vinterveko pass costs 650,- NOK

    Ev ställer jag/vi även upp i Voss Kite Open på lördagen just “for the fun of it”.? !
    Jag har anmält mig…

    http://www.ekstremsportveko.com

    Med vänlig hälsning / Kind regards
    Nicco Schiller
    ______________________________

    nic svarade 16 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • above_the_law

    Medlem
    27 mars, 2008 vid 14:43

    Verkligen INGEN som är sugen att hänga på?!
    Jag drar imorgon bitti…sedan blir det lavinkurs med vacker norska, vedeldade tunnor med chill out musik på fjället och god middag tillsammans.
    På lördagen är det tänkt att bli Snowkite Open, back country skiing/boarding, speedflying, paragliding (testa på) o s v. På kvällen blir det filmvisning från Ekstremsportveko so far, prisutdelningar, liveband, middag och paaaarty.
    Söndag som lördag eller om vi drar till Lista och surfar?!

    Plats finne i stuga för 800 nok per stuga och natt (dvs om vi blir full stuga: 160 nok/skalle och natt!!!!!!

    Ring mig på 0706695030

  • wakenils

    Medlem
    27 mars, 2008 vid 14:59

    vinden är ju bara några mil söderut i helgen… vatten is the shit!

  • nundy

    Medlem
    27 mars, 2008 vid 15:53

    Skulle jag inte redan varit inbokad i Røldal i helgen hade jag nog tagit tåget. Akta dig för alla vossingar. De våldtar, stjäl och äter fårhuvuden 🙂

  • nic

    Medlem
    27 mars, 2008 vid 19:08
    nundy;454292 wrote:
    Skulle jag inte redan varit inbokad i Røldal i helgen hade jag nog tagit tåget. Akta dig för alla vossingar. De våldtar, stjäl och äter fårhuvuden 🙂

    Jag har blivit itvingad fårskalle i Voss. Men de e förbannat långt bort…

    nic

  • gonzo

    Medlem
    27 mars, 2008 vid 20:55

    fasen det låter grymt kul…

  • nundy

    Medlem
    27 mars, 2008 vid 21:05

    @nic 454318 wrote:

    Jag har blivit itvingad fårskalle i Voss. Men de e förbannat långt bort…

    nic

    Smalahove är ju en delikatess.. hehe.
    Är en bit att köra ja.. props till Nicco som tar turen. Ring 175 när du kommit över gränsen, de stänger säkert rv 7 då det ska snöa och blåsa en del. E16 är nog bättre 🙂

  • _sofia_

    Medlem
    27 mars, 2008 vid 21:36

    sosial samling på voss rafting senter med badstue og boblebad mens Dj Friendly snurrer plater.

    På lørdagskvelden blir det afterski og heidundranes fest på Hanguren med dagens video og konsert med Rub a Dubs.

    De låter ju int helt fel…

  • nic

    Medlem
    28 mars, 2008 vid 07:05
    nundy;454358 wrote:
    Smalahove är ju en delikatess.. hehe.
    Är en bit att köra ja.. props till Nicco som tar turen. Ring 175 när du kommit över gränsen, de stänger säkert rv 7 då det ska snöa och blåsa en del. E16 är nog bättre 🙂

    Japp precis så såg de ut på min tallrik. Jag donerade ögonen till någon som var speciellt förtjust i dessa. Tror han åt 22 stycken av delikatesen. Lite för mycket åt fear faktorhållet för mig 😛

    nic

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Voss Extremsportveko (vinterveko), Voss Snowkite Open

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.