Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vulcan – höger/vänster??

  • gurra1978

    Medlem
    27 juli, 2006 vid 18:55

    Jag är högerhänt, kickar boll med högern, har gaffeln i höger hand (den använder man ju mest) höger fot fram på skateboard och snowboard och gör tricken på vindsurfingbrädan bäst med höger fot fram. Hjärnan har ju lärt sig att det ska vara så hela livet så det är ju ganska logiskt egentligen. Iallafall i mitt exempel.

    Att göra det åt andra hållet ger en helt annan känsla. Ungefär som att runka med vänster hand :shocked:

  • reef1

    Medlem
    27 juli, 2006 vid 20:05
    gurra1978 wrote:
    Jag är högerhänt, kickar boll med högern, har gaffeln i höger hand (den använder man ju mest) höger fot fram på skateboard och snowboard och gör tricken på vindsurfingbrädan bäst med höger fot fram. Hjärnan har ju lärt sig att det ska vara så hela livet så det är ju ganska logiskt egentligen. Iallafall i mitt exempel.

    Att göra det åt andra hållet ger en helt annan känsla. Ungefär som att runka med vänster hand :shocked:

    De e inget fel o runka me vänster hand!! 😛

  • basse

    Medlem
    28 juli, 2006 vid 05:47

    Inte om du har suttit på den ett tag så att den domnat bort!!

  • lars_k

    Medlem
    28 juli, 2006 vid 08:00

    Vafaen. Sabba inte min tråd nu med ert runksnack!

    🙂

  • johan

    Medlem
    28 juli, 2006 vid 08:52
    gurra1978 wrote:
    Jag är högerhänt, kickar boll med högern, har gaffeln i höger hand (den använder man ju mest) höger fot fram på skateboard och snowboard och gör tricken på vindsurfingbrädan bäst med höger fot fram. Hjärnan har ju lärt sig att det ska vara så hela livet så det är ju ganska logiskt egentligen. Iallafall i mitt exempel.

    Att göra det åt andra hållet ger en helt annan känsla. Ungefär som att runka med vänster hand :shocked:

    Hm Är också högerhänt vad det gäller boll,gaffel, r…k och så, men inte vad det gäller brädsporter. och visst är det logiskt att man då gör allt med högern, fast jag tycker att vad det gäller skate, surf, wake osv, så är det bakfoten som är den dominerande, dvs den du lägger tryck på i en skarp sväng (snowb,wake). den du trycker till och vrider runt i en Vulcan, måste ha bra spänst och timing i i en ollie osv.

    Hur som helst är jag grymt avunsjuk på er som kan göra tricken med högern fram, eller båda.
    Vad kan man göra då förutom att nöta med seglingen ?
    Jag tror att bara en sån grej som att “hatta” runt med skateboarden med fel stance kan göra tricket, och det kan man ju göra närsomhelst. När man har jobbat in den motoriken så vore det väl fan om man inte skulle kunna göra en vulcan med fel fot.

    Johan

  • lars_k

    Medlem
    28 juli, 2006 vid 17:38
    Lars_K wrote:
    Japp. Beställde både trick-boken och Europa-spotguiden från stehsegel-shopen. Innan ni drog igång gruppbeställningen förstås… 😛
    Har inte fått hem böckerna än dock.

    Fick böckerna idag!
    Tricktionary var helt klart över förväntan. Fina bildsekvenser med grundliga beskrivningar ger klart mer än att titta på dansken i slowmotion om och om igen… Väldigt fin bok, för alla nivåer! Dock inte så mkt våg förstås…

    Windsurf-guide Europe är mkt seriöst skriven. Minsta spot verkar vara med. Dock saknar jag Norge…
    Ska köpa World-guiden också när den kommer.

  • henke201

    Medlem
    29 juli, 2006 vid 01:04
    Lars_K wrote:
    Lars_K wrote:
    Japp. Beställde både trick-boken och Europa-spotguiden från stehsegel-shopen. Innan ni drog igång gruppbeställningen förstås… 😛
    Har inte fått hem böckerna än dock.

    Fick böckerna idag!
    Tricktionary var helt klart över förväntan. Fina bildsekvenser med grundliga beskrivningar ger klart mer än att titta på dansken i slowmotion om och om igen… Väldigt fin bok, för alla nivåer! Dock inte så mkt våg förstås…

    Windsurf-guide Europe är mkt seriöst skriven. Minsta spot verkar vara med. Dock saknar jag Norge…
    Ska köpa World-guiden också när den kommer.

    Kan du inte scanna in vulcan så vi alla vet hur vi ska göra? 😉

  • lars_k

    Medlem
    29 juli, 2006 vid 05:09

    Har ingen scanner… 😉

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vulcan – höger/vänster??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.