• basse

    Medlem
    2 augusti, 2008 vid 10:17

    Japp… det där greppet funkar inte.

    Du skall föra fram handen diagonalt ner mot motstående höft, då hamnar du nära riggen. Skjut absolut inte riggen bort ifrån dig. Poppet på bilden är lite i värsta laget även om jag är helt emot slidetrick där man mest trycker runt fenan istället för att poppa. Det ser helt enkelt inte bra ut ….. Nej… freestyle skall köras med kraft och fart. De däringa småkidsen från bonair kommer ta död på sin egen sport! (skriver det med risk för hårda påhopp från shitbay-maffian)

  • gnutten

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 08:52

    Någon som har något bra tips på hur man skall göra för att få ner nosen??? (på brädan, inte den på huvudet).

    Känns som mitt störta problem nu är att jag hoppar upp med alltför mycket bakvikt. Blir ganska kort snurr, oftas mindre än 45 grader :-(. Jag försöker luta fram kroppen och hänga i framhanden, men ändå brukar det bli att jag poppar genom att dra tillbaka all vikt mot bakfoten.

    Finns det någon som man kan tänka på som gör det lättare att få vikten rätt?

  • emilvikingstrand

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 12:58

    jag satte min första i söndags för två veckor sedan, innan jag satte den så hade jag det problemet som du beskriver, fast min “snurr” var ok. det som gjorde att jag fick rätt på vikt problemet var att jag började kasta riggen med fram handen mot nosen på brädan mitt i hoppet.

  • tws

    Medlem
    9 oktober, 2008 vid 10:07

    Hold kroppen nærme riggen (masten) når du går rundt den i Vulcan/spock. Det bør løse problemet til alle som sliter. :santa:

  • gnutten

    Medlem
    9 oktober, 2008 vid 13:31

    Tackar! Skall göra lite nya försök när det blir vind igen.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.